Vlado Martek / Djeca Konceptualizma
Djeca raja, djeca cvijeća, djeca konceptualizma. Kao osnovno, uz konceptualizam je vezana radost, jer oduvijek nosi oslobađanje. Baš kao evangelion – radosna poruka. Svima treba sloboda, ili življeni proces oslobađanja. S onime što znamo o povijesti i postavkama konceptualne umjetnosti (povijesni dio od 1965/66. godine do 1975. i od 1975. godine do danas- transformirani stalni tok), lako je zaključiti da je upravo tako.
Dakako, konceptualizam kao kulminacija umjetnosti dvadesetog stoljeća proizlazi dijelom iz i nakon minimalizma, fluxusa i art povere. Zadržavam se na značaju koji je i mene odredio u djelovanju i radu od 1973. godine do danas, kroz nekoliko medija i dvadesetak medijskih varijanti. Jer, umjetnost je mentalna pojava, pa su estetika, medij, metje i tome slično sporedne i nusproduktivne stvari. Mnogo je idealizma i purizma u okrilju konceptualne umjetnosti, a dodao bih i romantičnog.
Političko se naravno lako nadovezalo, poput utopije i projekta ali je konceptualizam jasniji ako ga promatramo kao stvar etike u alkemijskoj metafori. To je izražavao već Duchamp, držeći se svojevrsnim alkemičarom novog doba.
Vlado Martek
> Djela su u kombiniranoj tehnici, a nastala su od 2005. do 2007. godine.
Vlado Martek
Vlado Martek, conceptual artist and poet (Zagreb, 1951). Graduated from the Faculty of Philosophy in Zagreb in 1976. In the period from 1975-1978 he is active as part of the informal Croup of Six Authors, participating in their action-exhibitions and contributing to the start of a catalogue-magazine MA} 75. From 1978 to 1991 he exhibited in the alternative galleries Podrum and Prošireni mediji. Martek’s art works include agitations, installations, ambiances, murals, various anonymous actions, drawings, graphics, paintings, collages aneJ poetic objects. He does land art and sculpture, writes poetry, essays anci graffiti. He also authorecl seventeen samizclats (self-publications) containing verse, drawingsl graphics and photographs.
He is interested in the phenomenon of language, close to conceptualism, successfully synthesizing the originality of expression and the esthetics of sophistication. He publishes his texts in catalogues for exhibitions, monographs and magazines like Quorum, Problemi, Republika, Mars, Kolo, Život umjetnika, Came Austrija, Preoccupations et.al. His publications are the following: Imajte me, 1995; Akcija pisanja: Bol u tekstu, 1997, Volim čitati poeziju, 2007; Pazi oštri tekstovi, 2005; Neprilagođeni, 2005; Prepoetry, 2006; Attention, sad works, 2007. The monograph Martek, fatalne figure umjetnika (Martek, Fatal Artist Figures), by the author Mi.ško Šuvaković, was published in 2002.