VLADIMIR NIKOLIĆ

Rođen je 1974. u Beogradu. Diplomirao je 1999. godine na Fakultetu likovnih
umetnosti u Beogradu, smjer slikarstva. Magistrirao je na istom fakultetu 2005.
godine. Priredio je nekoliko samostalnih izložaba: Voice-over, Muzej savremene
umetnosti, Beograd, Srbija, 2009., Voice-over, NT Gallery, Bologna, Italija 2009.,
Autoportrait, HO Galerie, Marseille, Francuska, 2008., Rhythm, Gradska galerija,
Požega, Srbija, 2003., Rhythm, Galeria ‘2META’, Bukurešt, Rumunjska, 2002.,
Autoportrait, Galerija Doma omladine, Beograd, Srbija, 2001., How to Become
a Great Artist, Galerija Remont, Beograd, Srbija 2001. Sudjelovao je na brojnim
skupnim izložbama. Živi i radi u Beogradu

www.vladimir-nikolic.com

“Death Anniversary na stanovit način prikazuje kako je biti umjetnik pod pritiskom
geopolitičkog tereta. To je situacija u kojoj je nemoguće kretati se međunarodnom
likovnom scenom kao slobodan čovjek/umjetnik, bez neprestanog biljega teškog
bremena vlastitog podrijetla. Ovo bi svakako trebalo biti sasvim neprimjereno
i nelogično za međunarodnu likovnu scenu, ali, nažalost, određeni umjetnici
tome ne mogu izbjeći. Mislim da bismo mogli ustvrditi kako nemamo priliku
biti umjetnicima, već više kulturalnim fenomenima iz određenog dijela svijeta
- egzotičnog i perifernog dijela… Znam, svatko bi trebao težiti svojoj poziciji
na međunarodnoj likovnoj sceni, što nikada nije bio lagan zadatak, bez obzira
odakle dolazili. Ali danas, u suvremenoj umjetnosti, nekima to postaje suviše lako.
Takva pozicija doslovno zahtijeva da umjetnički rad predstavlja kakav kulturalni
fenomen iz nečijega geografskog podrijetla. Danas postoji vojska međunarodnih
umjetnika koji idu okolo snimajući pregršt pojava i šašavih stvari u svojim zemljama
te ih predstavljaju u čistim bijelim prostorima međunarodne umjetničke scene i
pritom sebe slave kao autore. Činjenica da svoje uratke pretenciozno nude kao
ready-made, kap je koja je prelila čašu. Ready-made bi trebao problematizirati
preuzimanje objekta iz uobičajenog konteksta poradi stvaranja njegove nove
egzistencije i značenja. Zapravo je riječ o procesu mijenjanja mentalne percepcije
stvari oko nas, a ne o pukom premještanju stvari s izvornih lokacija u galeriju. To je
često izrazito glupo. Nema nikakvog značenja.”

Death Anniversary / Godišnjica, 2004.
video instalacija
trajanje 4’22’’