Kristina Restović / Ljetno poslijepodne
“Počela sam tražiti stvari koje su mi mile, drage, nerazumljive, izazovne, bliske a daleke, one koje bježe i koje vrijedi pokušati zaustaviti na metalu i okupati u kiselinskoj kupci. Rezultat je bio njihov šapat, sjena stvari koja ostaje na Fabriano papiru. Uz pomoć Waltera Benjamina sve te stvari dobile su temu – naslov Ljetno poslijepodne – i paletu boja od svih plavih, nekih žutih, sivih i malo crne. Ljetno poslijepodne svojevrsno je utrnuće u kojem promatraš kako stvari prolaze i klize pored i kroz tebe i ne trebaš ih otimati, kupovati, posjedovati, to je stvarno ‘fenomen daljine ma koliko bliz bio’ (W. B.)”…*
…, otisak sjećanja i realnost koja trenutno jest. Prožimaju se i egzistiraju na istoj ravni/vrpci života, obuhvativi jednim pogledom kad život odrola se potpuno i nezadrživi potpuno čak i onda kad nas iz vlastitog dlana varaju ljupko kako zauvijek ostati će tu. Baš takvi kakvi jesu, mada promjenjivi i izmjenjivi su stalno… Njihovo fiksiranje na metalu stoga nije nimalo lak, a još manje u pogledu rezultata izvjestan postupak. Šapat i sjena stvari što kao rezultat ostaju otisnuti sa matrice na papiru utoliko jesu ukoliko i mi sami šapat smo i sjena poezije stvaranja po kojoj jesmo. Ono što jest sučeljava se samome sebi kroz odslike sjećanja samoga sebe.
Dubina stvari nezaobilazna je jer svaki je otisak pojedinačno i sam za sebe ujedno i titraj energije života. Jedinstven i neponovljiv čak i u ponavljanju jer stalno titra i fibrira fraktalno, a ti fraktali su krijesnice u noći što griju i daju kako motiv tako i elan, volju za. Brzina oslobađanja uvijek je individualne provenijencije pritom. Kao i osmjeh. Sljedeća razina odčitavanja svakako može biti i prva, a označava grafiku kao medij. Za mene osobno sa lakoćom zakriviti metalnu ploču spiralno kroz vrijeme intimnog zadivljuje, a tehnologija cut up-a uvijek mi je drag alat kada se majstorski upotrebljava što je kod Kristine Restović naprosto neupitno. Ima netko da misli drugačije?
Visprenost i zaigranost, iskrena otvorenost životu razmiču granice medija pa kad zajedno sa autoricom zaronimo među izloženim radovima u sebi, putujemo od dubokog do digitalnog tiska, do fotografije, filma i interneta. Onoga što jest i što nije. Sve je u igri mogućnosti između njih, pritom nema pretencioznosti i mudrovanja. Labirint je osoban i u njega možete kako god. U trenutku kad poželite van jasno je da niste niti bili unutra. Pokušajte ponovno. Najbolje bez gostiju. Otpustite ometače. Ići će.
Toni Horvatić
Kristina Restović
Kristina Restović je rođena u Splitu 1973. Diplomirala je na Likovnoj akademiji u Firenci u Italiji 1997. Završila je Internacionalnu školu za specijalizaciju u umjetničkoj grafici Il Bisonte u Firenci 1997. Od 2002. upisana je na magisterij grafike pri Akademiji za likovnu umjetnost u Ljubljani u Sloveniji. Izlaže od 1997. Član je HULU Split od 2000. Živi i radi u Splitu.
Solo exhibitions
- 1997. Split, MKC, Društvene Igre, (sa I. Bura i K. Falak)
- 1999. Split, Salon Galić, Majici, (sa V. Popović)
- 2001. Split, Galerija umjenina, Za Rujan
- 2003. Split, Galerija Ivana Meštrovića,
- 2004. Zagreb, Galerija Karas (sa T. Ravlić i I. Bura)
- 2005. Caffe Portrait, La Spezia, Incisioni nel vuoto (sa S. Lombardi i E
- 2005. Split, Konzervatorska galerija, Dijalog, Splitgraphic (sa I. Kožarić)
Group exhibitions
- 1997. Split, +1700, International Seminar of Arhcitecture, Tvrđava Gripe
- 1997. Firenze, Il Bisonte ,Saletta ATAF
- 1997. Barcelona, Dissete mini print internacional de Cadaques, Fort Gallery
- 1997. Split, 11. Adria Art Annale, Podrumi Dioklecijanove palače
- 1998. Panama, Encuentro di Mini Expression Galleria D.E.X.A.
- 1998. Firenze, Il Bisonte, Galleria Vialarga
- 1998. Zagreb, 25. Salon Mladih Dom HDLU
- 1999. Japan, Kochi, The 4th Kochi International Triennal Exhibition of Prints Museum of Paper
- 2000. Split, 13. Adria Art Annale, Podrumi Dioklecijanove palače
- 2000. Šibenik, Galerija Sv. Krševan
- 2001. Rijeka, 15. International Drawing Exhibition, Moderna galerija Rijeka
- 2001. Split, 14 Adria Art Annale, Podrumi Dioklecijanove palače
- 2002. Seul, The 12th Space International Print Biennial, Sungkok Museum
- 2003. Split, 33 Splitski salon, Ulica Kralja Tomislava
- 2004. Split, Međunarodna izložba grafika malog formata, Galerija Studio Naranca
- 2005. Split, Inkrustacije, Palača Milesi
- 2006. Split, Splitska suvremena umjetnost, Nova generacija, Galerija umjetnina
- 2006. Zagreb, 4. Hrvatski trijenale grafike, Kabinet grafike HAZU
- 2006. Kairo, 5th Egyptian International Print Triennale, Palace of Art