Jasna Barišić
Izjava autorice o svom radu:
U svojim radovima istražujem materijale i nove tehnike. Trenutno sam fokusirana na rad s odbačenim papirom koji sama recikliram. U procesu rada ga modeliram na podlogu od drva stvarajući bogatu, postojanu, trodimenzionalnu strukturu kao osnovu mog likovnog izražaja. Konstantno istražujem mogućnosti preoblikovanja materije što čini konceptualnu stranu mog rada te nastojim pronači vlastiti izričaj.
Ciklus "Mediteran ili svečanost sunca" /izvadak iz teksta/
Likovno težište u slikama Jasne Barišić nije u antitetičkom paru apstrakcija-figuracija, već u neposrednom čitanju slikarskih vrijednosti. Osim akrilnih boja na svojim platnima ona rabi reciklirani papir i žicu, kao „jeftin“ slikarski materijal, čime skreće pozornost s nedovoljno eksplicitnog „sadržaja“ na nastojanje da se iz jeftinog stvori nešto lijepo. Njezina se platna zato odlikuju raskošnom teksturom koja izrazito naglašava tvarnost, tj. materijalnost slika, često iz „loših“ ili odbačenih materijala, pozivajući se tako na naslijeđe likovne umjetnosti 20. stoljeća. Osobito na autore okrenute sebi, koji su svoj likovni svijet gradili iznutra i nastojali stvoriti umjetnost bez predmeta. Jer većina platna Jasne Barišić može se gledati i kao aranžman forme i boje, i kao krajolik.
Dr. sc. Darja Radović Mahečić, povjesničarka umjetnosti
Ciklus "Dugi rezovi" /izvadak iz teksta/
Jasna Barišić zadnjim slikarskim ciklusom, progovara o osobnom iskustvu pada i uspona, o borbi i nadi, suočavanju i mirenju. Na drvenim panelima sažima intimno kazivanje jedne inspirativne priče modelirajući razne strukture kaširanjem papira. U tom postupku stvaranja, bira materiju koju oblikuje kako bi dobila materičnost u strukturi koja je istovremeno krhka i postojana.
Slikarska podloga tako postaje izdržljivo tijelo koje pokazuje svoje otvorene rane i ožiljke. Ono je obilježeno, izloženo, ali otporno. Na slikarskom tijelu dugim rezovima, autorica zapisuje vlastitu lirsku poetiku slike koja je istovremeno nježna i snažna. Simboličkim značenjima crvene, bijele i sive boje udahnjuje zasebni život pulsirujućim žarištima na organičkoj materiji. U zasljepljujućoj bjelini sterilnog prostora intenzivnost crvene boje utjelovljuje dostojanstvo opstanka i preživljavanja, pobjede i ponovnog izdizanja. Ispod kože, kroz pukotine materije tako izvire srž ekspresije kroz tijelo koje pamti, svjedoči i prenosi.
Marijana Paula Ferenčić, povjesničarka umjetnosti
Biography
Rođena 1965. u Splitu. Završila Građevinski fakultet u Zagrebu.
Aktivno izlaže od 2000. godine, izlagala je u galerijama i muzejima u Hrvatskoj kao i Europi i Sjedinjenim državama. Radovi joj se nalaze u raznim privatnim i javnim zbirkama umjetnosti kao Kasinski collection of Art, Sao Paulo, Brasil.
2003. godine predstavlja Republiku Hrvatsku na Međunarodnom biennalu suvremene umjetnosti u Firenci, te 2006. u Ujedinjenim Narodima u New Yorku u sklopu CA projekta „Connecting people, connecting cultures“, 2009. na Jordan Art Festivalu u Ammanu na poziv Ministarstva kulture Kraljevine Jordan te 2010. na „Art & Science International Festival 2010" u gradu Patrasu,Grčka.
2008. godine sudjeluje na Internacionalnom Biennalu slikara i kipara – Mediteran 2008, Muzej Grada Trogira.
S ciklusom slika "Tragovi u kamenu" predstavila se samostalnom izložbom u galeriji Gradska loža Narodnog muzeja Zadar u Zadru te u galeriji Dioklecijanovi podrumi u organizaciji Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split.
Član je i jedan od osnivača međunarodne grupe ConnectingArt.
Član je HDLU-a Zadar i HULU Split.
Živi i radi u Zadru.