Paulina Jazvić / You will meet a tall dark stranger
Paulina Jazvić dosadašnjim spektrom izričaja: od slike do instalacije propituje vlastitu ulogu žene, majke, profesorice, ljubavnice s izrazito, čak tipično ženske pozicije, ispreplićući niz naracijskih, tipično postmodernih pričajućih modela o sebi i relacijama prema svijetu, zbilji, stvarnosnom, trivijalnom, svakodnevnom u vječnoj, ukletoj i prokletoj ljudskoj potrazi i potrebi za srećom, zadovoljstvom i ljubavi. Iako ne možeš dobiti što želiš, dok ne znaš što trebaš, ljudska bića nakon deziluzionističkih obrata, razočarenja, sagledavanja svih strana priče, često tuge, samoće, ispunjene skrivenim, pritajenim i nerealiziranim nagonskim željama koje često brkaju s ljubavlju, i njome prikrivaju, a koju iz mnogih razloga ne uspijevaju ostvariti, mnoge žene (i muškarci) ponovno, nanovo, ispočetka sanjaju da će upoznati i sresti visokog tamnog stranca i na tom putu često zapnu u iracionalno, praznovjerno u želji za otkrivanjem budućnosti uz pomoć gatanja, horoskopa, altertnative, promjene načina života…, ulazeći ponovno u zavodljivu iluziju ljubavi, ispadajući naposljetku blesavi, smiješni i groteskni. (Only Fools Fall In Love).
I kao što Woody Allen – majstor u razotkrivanju kompleksnih muško ženskih često neurotičnih odnosa – parafrazirajući Shakespearea, uz mnogo vike, buke i truda nizašto i uzalud, razrađuje niz usporednih i kauzalnih slatko-gorkih romantičnih pokušaja koji završavaju groteskno i razočaravajuće po sudionike, na kraju, izgleda, neostvarivih. Sentenca gatare u pridobivanju nove naivne žrtve light motiv je filma, a okus u ustima opor je i gorak. Potreba i želja za srećom stalna je i taj krug se ovako ili onako nastavlja do kraja života i vlastitoga svijeta. A ljudi vole slušati ono što oni žele, iako to nije istinito, iako je to iluzija i prijevara. Naposljetku, istina nije uvijek lijepa, istina nije uvijek ljepota…a ni život. Upravo u krug, vrtlog života postavlja umjetnica moto izložbe uz nezaobilaznu šalicu kave što je aluzivna veza s filmom, ali i ostalim vidovima njezine istodobno fragilne i čvrste ispovjedne vizualizacije svijeta u kojem se može prepoznati promatrač. Krug ženski princip, ali simbol svemira, kozmičkog i univerzalnog, principom je pozitiva i negativa sukladan rečenici nisi povezan s internetom, što u svekolikoj virtualizaciji i informatizaciji svijeta svakodnevne povezanosti i dostupnosti postaje vapaj za vremenom kada nismo bili dostupni 24 sata, i svojevrsni je retro odmak prema današnjem posve nehumanom stanju stvari u kojem je privatno i životno zamijenilo stalno “višenje” na Internetu i društvenim mrežama…simulacijskog svijeta. Informacija nije znanje. Sjetni, romantični i retrospektivni začin prožima cijelu izložbu, fetišom, ženskima naočalama, potom odnosa prema cigaretama i spiritualnom dimu koji su protjerani iz svih medija i filma, nisu cool. Iako zaboravljaju, dim privodi duh u više sfere, smooth je i jazzy, kao i stvar osobne slobode i izbora.
Prije petnaestak godina svijet je funkcionirao bez mobitela e.t.c., i ljudi nisu zbog toga bili manje sretni, lijepi i zadovoljni što simbolizira retro-telefon. Uz portret sina, osviještenu ulogu majke i žene, dok vrijeme polagano i neupitno prolazi, vrhunac eskapizma označava bijeg avionom negdje daleko, na putovanje svijetom izvan svakodnevnih klišeja i uloga, što označava novac i slobodu žene izvan svih samonametnutih i nametnutih društvenih uloga i klišeja. Cijena slobode od i slobode za. Neminovno, sloboda donosi i osjećaj samoće, oslobođenja od opsesivnih, nametnutih, prisilnih i ovisnih relacija prema svijetu i ljudima. Paulina zaključuje dobitak: Yes, puno buke nizašto. Sretna sam, slikam, komuniciram, možda se nešto proda, a možda sretnem visokog tamnog stranca.
Željko Marciuš
Paulina Jazvić
– rođena 21.02.1973. godine u Zagrebu
– 2001. diplomirala na Likovnoj akademiji u Zagrebu – grafika – klasa prof. Šuteja
– 1995. diplomirala Dizajn odjeće i tekstila na Tekstilno tehnološkom fakultetu u Zagrebu
– član HDLU -a
– docent na Tekstilno -Tehnološkom Fakultetu na predmetu kreiranje odjeće
– 2009.upisala postdiplomski doktorski studij na Akademiji Likovnih Umjetnosti u Zagrebu
Awards:
2000. Rektorova nagrada
1999. Nagrada na Trienalu crteža Likovne akademije Grand Prix Golden Line – Opatija
1994. Smirnoff International Fashion Award
1994. Cristal Label – Nagrada TTF-a
Samostalne izložbe:
2010.Galerija Mala
2009 Mediateka
2008 Galerija Porezne uprave
Galerija Karas
2007. Studio Josip Račić
2006. Galerija Knežev Dvor,Rab
Galerija Buljat
Klub Škola
2005. Galerija 01
2004. Galerija CEKAO
2003. Bibliobus Art, Koprivnica
Galerija Galženica
Močvara Galerija VN
Matica HrvatskeGjuro
Kula Lotršćak
Erstesteiermärkische Bank
Galerija SC Nova
LikumLikumGjuro II Mobilus
Skupne izložbe:
2006: Galerija Dubrava
HDLU –Erstesteirmarkishe Bank
2005. MC Luka ,Pula Ston
2004 Zbirka Filip Trade-Dubrovnik
Trienale Grafike – Zagreb
Trienale Kiparstva – Zagreb
2002. Gliptoteka – Finalisti nagrade «Radoslav Putar»
Galerija PU – Erste Steiermarkische Bank
Trienale Crteža – Zagreb
2001. Mimara, Zagreb
SC, Zagreb
Trienale Crteža, Rijeka
Festival Preformance, Tczew, Poljska
Galerija PU – Artiljerija
2000. Gavella, Zagreb
Mimara, Zagreb
Trenale Grafike
SC, Zagreb
1999. Break, Ljubljana
II Hrvatski Trienale Crteža
Pasionska Baština- Galerija Zvonimir
Galerija SC
1998. BREAK 21, Ljubljana
II Bienale Malog Formata, Raciborz, Poljska
25. Salon Mladih, Zagreb
Modne revije:
1996. Fashion News, Opatija
MITTELMODA-PREMIO, Gorizia
Sveučilišna Biblioteka, Zagreb
31. Zagrebački Salon, Zagreb
Tjedan Kulture, Maribor
Garage Club, Zagreb (Revija Nagrađenih)
1995. SIFA, Dublin
Fashion News, Opatija
Izložba instalacija- tiskara Zagreb
SIFA, Zagreb