Vilim halbarth
Moja suradnja s trogirskim brodogradilištem je započela sasvim slučajno i neplanski a pretvorila se u moju glavnu temu socijalnog, egzistencijalnog i kulturnog problema.
Brodogradilište je postalo moj drugi atelje. Suradnja sa brodograditeljima traje već pet godina a oni su postali glavna tema moje priče. Brodograditelji su majstori preživljavanja i umjetnici koji rade na ogromnoj skulpturi koja se zove "Brod". Cijeli ciklus ide pod nazivom "Svijet za nas" i postavlja pitanje kakva je situacija u kojoj se nalazimo, u kavom svijetu živimo i što ostavljamo budućim generacijama.
To što ste vidjeli na mojoj stranici nije sve. Ja i dalje radim na ovoj problematici koja se sve više iz skulpturalnog pretvara u socijalno, egzistencijalno... političko pitanje.
Radi boljeg razumijevanja samih skulptura šaljem vam opis četiri teme na kojima sam radio a možete ih vidjeti na mojoj stranici.
Ovo je priča o brodogradnji, ljudima, te zemlji u tranziciji iz socijalizma u surovi i moderni kapitalizam koji jede sve pred sobom. Ovo je priča o identitetu jedne zemlje koja gubi dio sebe, dio svoje kulture, svog znanja i svojih ljudi. Kad sam ušao u brodogradilište trebalo mi je godinu dana da počnem raditi na svom projektu. Dugo sam se gubio u temama i radovima sa kojim nisam bio zadovoljan, a onda je sve postalo jasno. Sve je bilo tu ispred mene. Samo je trebalo vrijeme i mali odmak da stvari postanu jasne. Tema je brodogradnja i sve sto ide uz nju. To su ljudi, njihovo znanje, kultura, identitet, plodnost...
Prva serija skulptura se bavi obrisima brodogradilišt gledajući ga s distance. Velike i zaobljene forme su krme i prove brodova postavljene u položajima dok su još samostalne i nisu sastavni dio broda. One su za brodograditelje nešto sveto po se mogu povezati sa crkvama i kapelama koje se nalaze u neposrednoj blizini.
Zatim oštre forme kranova dizalica koje se izdižu nad svime i strše prema nebu.
One su sastavni dio gradnje i bez njih nema ni broda. Kamene forme su tu da bi dodatno naglasile snagu ove priče jer ovaj kraj i ovaj grad od kamena je.
Druga serija skulptura simbolizira plodnost brodogradnje . Forme skulptura su apstraktni falusoidni oblici čija se plodnost raspršava.
Treća serija se bavi formama pozitiva i negativa, gdje od negativnih formi koje nastaju kao otpad pri rezanju željeza sastavljam u slike / priče. Priče u slici pišem onako kako ih osjećam, a pismo razumiju samo oni koji su radili u brodogradnji. Pismo polako pada u zaborav. Pismo je sastavni dio kulture jednog naroda. Imali smo glagoljicu. Hoćemo li imati brodogradnju?
Četvrta serija se bavi nutrinom broda koja se sastoji od ogromne količine različitih cijevi koje se isprepleću posvuda, a simboliziraju zamršenost i složenost znanja potrebnog da se uradi jedan brod.
Brodogradnja nije priča sama za sebe, nije kao politika odnosno političari koji je se tako lako odriču i svrha su sami sebi, a ne ljudima koji su ih izabrali. Brodogranja je nešto puno više. Ona je identitet, skup znanja i vještina na kojoj su se oblikovale generacije. Ona je izravna veza s morem, a more je sastavni dio nas, naše zemlje, kulture..."
Vilim Halbarth
Biography
Rođen 1970. godine u Trogiru. Završio je srednju školu matematičko-informatičkog smjera, te kameno-klesarsku školu u Pučišćima na Braču.
Diplomirao je na Umjetničkoj akademiji u Splitu, studij kiparstva u klasi prof. Kuzme Kovačića.
Izlagao je na više skupnih i šest samostalnih izložbi.
Solo exhibitions
- 2013. , Bios i Eros, Muzej grada, Trogir
- 2012. , Svijet za nas I, II, III, Hotel Le Meridien, Split
- 2012. , Svijet za nas 3. dio, Salon Galić, Split
- 2011. , Svijet za nas 2. dio, Muzej grada, Trogir
- 2010. , Svijet za nas, Muzej grada, Trogir