Paligorić Miše Svjetlana
PROLEGOMENA ZA JEDAN ŽIVOTOPIS
Biti u poziciji da mnogi očekuju od vas da istovremeno budete i kreativni i produktivni i to u mjeri koja je zamišljena od drugih, ... biti sudionikom tjeskobnih vremena kad se unatoč prelamanju svih neizbježnih silnica chiaroscura kroz vaš um i srce, očekuje od vaš lucidni/ vedri i razigrani potez pera, kista na platnu ili često samo olovke na nekom beznačajnom računu za piće, popijenom za dnevnog odmora u kavani, ... kad se i tada očekuje od vas preko mobilnog telefona date kratko uputstvo kako likovno uobličiti/ riješiti malu dodatnu konzolicu na svjetlećem natpisu nad ulazom u poznato sastajalište mladih, jer eto nailaze topliji dani, ... ili kad nakon napornog nastavničkog posla , u pauzi za dnevni obrok dobijete upit za hitno gafičko riješenje/ likovni dizajn teksture/ fasada nekog arhitektonskog objekta koji pod nesretnim okolnostima građen godinama dobije invalidnu/ nakaznu vizuru, ... koju onda opet treba spretnim grafičkim intervencijama i vješto usklađenim valerima prikriti, te tako odvući pozornost sa neprimjereno oblikovane arhitktonske fakture, ... kad pred vas stave zadatak grafičkog oblikovanja teksure limene oplate ogromnih vratiju neke industrijske hale, i kad ga morate dovršiti te predati prijedlog likovnog rješenja u nekoj neprimjerenoj vremenskoj dimenziji, ... zatim kad morate, ... naprežući sve svoje osjetilne receptore upiti u svoj um i srce potrebne taktilne osjete iz vanjske stvarnosti, sintetizirati ih u stvaralačkom hipu te svu tu nadiruću bujicu likovnih asocijacija, kompozicije, crte, forme, ravnoteže likovnih masa, valera boja uobličiti možda u lik, logotip ili samo lettering za potrebe grafičkog dizajna u osmišljavanju vizualnog identiteta neke tvrtke, ... kad samo vještim slikarskim aranžmanom/ vješto ukomponiranim valerima morate sugerirati u mislima i srcima potrošača potrebu za zadovoljavanjem ugode jedenja ili pijenja na nekom promidžbenom panou uglednog ugostiteljskog objekta, ... i kad sve to možemo, s izvanrednim pouzdanjem u kvalitetu ikovnog/ grafičkog rješenja, obratiti profesorici SVJETLANI PALIGORIĆ-MIŠE, onda smo sretni što u gradu u kojem živimo postoji osoba koja na visoko profesionalan način daje svoj udio u građenju onog boljeg i vedrijeg zamišljenog REDA , ... što zovemo dizajnom kao nezaobilaznim elementom opće ljudske kulture življenja.
Milan Pleić
POPIS IZLOŽBI I PROJEKATA:
- Sarajevo 1980. Izložba ALU
- Sarajevo 180. Projekt „Male i eksperimentalne scene- vizualni indentitet“
- Split 1981. Izložba „Omladinski salon“
- Split 1982. „Grupna izložba petorice“ , HDLU
- Split 1983. „Grupna izložba crteža“ , HDLU
- Split 1984. „Prvomajska izložba“
- Split 1984. „Brodogradilište Split“, projekt vizualnog oblikovanja interijera i eksterijera
- Split 1985. „Jubilarna izložba HDL-a“
- Split 1985. „Mornarica u NOB-u“ , projekt vizualnog identiteta
- Split 1986. „Žene slikari“ grupna izložba
- Split 1987. „Samodoprinosi Split“, projekt vizualnog identiteta
- Split 1991. „Art garda“ , grupna izložba
- Rijeka 2005. „Bijenale grafike malog formata“
- Split 2007. „100 godina Umjetničke škole Split“ , izložba profesora
- Split 2009. „Godišnja izložba profesora ŠLU“
- Split 2010. „Godišnja izložba profesora ŠLU“
- Split 2011. „Mali princ“ , grupna izložba
- Split 2012. „Sjećanje- 20 godina priznanja Republike Hrvatske“ , grupna izložba
Biography
Svjetlana Paligorić Miše rođena 1956. godine. Srednju umjetničku je završila u Splitu. Akademiju likovnih umjetnosti završila u Sarajevu 1981. Član je HULU-a Split od 1982. Profesorica u Školi likovnih umjetnosti u Splitu od 1991. Živi i radi u Splitu.