• Naslovna
  • Umjetnici
    • Članovi HULU
    • Kustoski tim
  • Projekti
    • Salon Galić
    • Dioklecijanovi podrumi
    • Splitski Salon
    • Loggia
    • Reper
    • Posebni projekti
  • Publikacije
  • Kritike
  • Obavijesti
  • Info
    • UČLANITE SE
    • Salon Galić – prostor
    • Dioklecijanovi podrumi
    • Loggia
  • Kontakt
    • Email
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • TikTok
    • YouTube

HRVATSKA UDRUGA LIKOVNIH UMJETNIKA

CROATIAN ASSOCIATION OF VISUAL ARTISTS

Đukić Sandro

(...) Sandro Đukić postepeno nas je vodio do slikovnog matrixa kao jedne od posljedica digitalizacije medija koja se događa u sprezi znanosti i umjetnosti, gdje medijski potaknuta umjetnost, uz ostalo, istražuje estetske potencijale interaktivnog i procesiranog svijeta slika. Unutar konteksta kulture virtualnih slika koji zavisi od razvoja tih novih modela, pozornost ipak privlači kontinuitet njegova portreta koji povezujemo s temom prepoznavanja i preispitivanja identiteta, sadržajima poput utjecaja medija i njihove manipulacije na pojedinca. Pomoću fikcije gradi realne prostore u kojima, unatoč svemu navedenom, zadržava istinski interes i odnos prema ljudima. "Pozadine mojeg Putovanja oko svijeta u sto dana su s photo stockova, birao sam pejsaže s kojima je moguće pokriti cijeli svijet – 'unajmio' prostore željenog putovanja – i montirao ih s autoportretom." Što je želio postići s tim prikazima stvorenima pomoću chroma key montaže? Vjerodostojnost? Žudnju? Raznovrsni izložbeni postavi do neke mjere će utjecati na doživljaj rada; kad su izloženi kao višestruki nizovi fotografija funkcioniraju poput linearne dnevničke strukture. Moguće ih je promatrati u loopu, jer teško prepoznajemo (ako uopće!) neki smisleni početak i kraj. Čega? Neba su nadnaravno plava, ukrašena oblacima koji su možda isto tako rezultat nekih prethodnih montaža i dorada. Što je u njima realno, osim našeg suočenja s posljedicama medijske manipulacije, doduše, ovog puta bez drastičnih posljedica? Rad je realizirao i kao prostornu instalaciju. Tom prigodom iskoristio je iste prizore prikazavši ih kao stillove na ekranima postavljenima na visoke monolitne postamente, koje je u pravilnom razmaku rasporedio uokolo prostrtog stola. U njegovu središtu ugrađen je ekran s jednom od scena imaginarnog putovanja. Inzistiramo na simbolici – jer dvanaest je stolica, no njihov je broj promjenjiv i u stvari ovisi o izložbenim uvjetima. Značenje je personalizirano, identitet i fokus iskustva se preklapaju. Subjekt je dio procesa koji se na prvi pogled čini jednostavan; on je istodobno i aktivan i pasivan – kreator i dio imaginarnog krajolika. Julije Knifer i njegov ciklus crteža jedna su od inspiracija za ovaj ciklus; repetitivnost i protežnost meandra (znaka koji "prepoznaje" na umjetnikovim autoportretima) ugrađeni su u temelje avanture i preispitivanja medija na koje se odavno odlučio. (Izvadak iz teksta: Na drugi pogled. Pozicija suvremene hrvatske fotografije, Sandre Križić Roban, 2010.)

BodyScan
Polazeći od ideje da izvede “portret prijatelja”, dogovoreni photo session preobražen je u svojevrsni performans osebujnog umjetničkog para, u konačnici kojeg je nastalo 510 fotografija. Pronicavi redatelj ove akcije ponio je ulogu sabirača Gotovčevih intimnih asocijacija. Usporedo s dinamičnim razgovorom o filmu, likovnosti, životu, nastajale su Gotovčeve preobrazbe u galeriju filmskih likova većih od života. Čini se da je nagovještaj ovog dijaloga bila izložba Strasti gdje je kustos riječkog MMSU-a sučelio video-portret Tomislava Gotovca s autoportretima Sandra Đukića, koji su se u digitalnoj formi frenetično nizali. Riječka izložba ukazala je na umjetničku srodnost njezinih protagonista. (...) “Svijet umjetnosti sam uvijek doživljavao jako osobno, kao način života, više od produkcije – stvaranja proizvoda, prije kreiranje duhovnog prostora.” “Tom Gotovac me zanima kao ideja, pogled na svijet, etički princip. Njegovim dovođenjem u javni prostor, onoga što predstavlja kao kritičar sustava i znatiželjan čovjek koji ispituje granice, ja pozicioniram i vlastiti identitet.” izjavio je Đukić, koji je novim tehnološkim postupcima nakon njega nastavio ideje Gorgone, ranog eksperimentalnog filma, Novih tendencija, Nove umjetničke prakse... Tako se od 1990. i izložbe Slike -objekti u Gliptoteci, Đukić posvetio izlaganju samoga sebe, projektu kojemu je Tomislav Gotovac predao vlastiti život. Đukićevi autoreferencijalni portreti, na kojima se model preobražava u likove preuzete iz njegove filmofilske cornucopie, zrcale Gotovčev credo – “sve je to movie”. (...) Tomislav Gotovac, koji se usprkos građanskom podrijetlu trajno osjećao kao usamljenik s društvenog ruba, provocirao je estetske i etičke zakone svijeta u kojem je “moralno vrijedno samo ono što stvarno društvo osuđuje”. Gotovac posthumno, posredstvom živoga Đukića, i u ovoj prilici anarhično provocira kult ljepote i mladosti autoerotskom pornografijom i parodiranjem samoga sebe. “Bio je istog mišljenja kao i ja, da je u promijenjenoj društvenoj paradigmi, nakon svih tranzicijskih procesa, došlo do rekolonizacije tijela. Da se danas možda i više nego prije vodi borba za pravo na vlastito tijelo,” objasnio je Đukić. (Izvadak iz teksta: BodyScan, katalog izložbe, Leeila Mehulić, 2013.)

Samostalne izložbe (izbor):

2013 Body Double, Radnička galerija, Zagreb, Croatia
2012 Still movement – Homage to Nan Hoover, Southern Exposure, San Francisco i SciArch, Los Angeles, California, USA
2011 Views from Abroad (with Slaven Tolj), Michaela Stock Gallery, Vienna, Austria
2008 arch_0001_089_output/2008, Gallery Galženica, Velika Gorica, Croatia
2006 arch_0001_068_2006, Museum of Contemporary Art (MSU) /Umjetnički paviljon/, Zagreb, Croatia
1999 Reality of Image – Image of Reality, Museum of Modern and Contemporary Art Rijeka (MMSU), Rijeka, Croatia
1993 Gallery OTOK / Art radionica Lazareti (ARL), Dubrovnik, Croatia
1992 Put oko svijeta u 100 dana, Gallery Dante-Marino Cettina, Umag, Croatia
1991 Picture – objects, Gallery ŠKUC, Ljubljana, Slovenia
1991 Picture – objects, Museum of Contemporary Art (MSU) / Glyptotheque HAZU, Zagreb, Croatia
1988 Bez naziva, Expanded Media Gallery (PM), Zagreb, Croatia
Skupne izložbe (izbor):
2013 Kroatien Kreativ 2013, Media Art from Croatia, Collegium Hungaricum – CHB, Berlin, Germany
2013 Zero Point of Meaning, Camera Austria, Graz, Austria
2012 Lighting out for the Territories, Kunsthalle Wien, Vienna, Austria
2012 T-Ht Award, Museum of Contemporary Art (MSU), Zagreb, Croatia
2010 On second glance: Position of Contemporary Croatian Photography, Glyptotheque HAZU, Zagreb, Croatia
2005 Insert, Museum of Contemporary Art, Zagreb i Museum of Modern and Contemporary Art, Rijeka, Croatia
2001 To tell a story, Museum of Contemporary Art (MSU), Zagreb, Croatia
2001 What, How and for Whom / WHW, Croatian Association of Artists (HDLU), Zagreb, Croatia i WUK-Kunsthalle Exnergasse Wien , Vienna, Austria
1995 Checkpoint, Galerija moderne umjetnosti, Zagreb (Soros Center for Contemporary Arts), Croatia
1993 Cologne-Düsseldorf village gaze, Anthology Film Archive, New York, USA
1991 Die XXIV internationale Malerwoche in der Steirermark, Museum Joanneum, Graz, Austria
1990 Exposures – Young Artists from Dusseldorf, Time Based Arts, Amsterdam, Netherlands

Skupne izložbe (izbor):

2014 Archiving spiritual world, LiMA (former Montevideo), Amsterdam
2013 Archive as artistic strategy and practice, NGPU, Novosibirsk, Rusia
2013 Archiving spiritual world / Re:Act feminism, Akademie der Kunst, Berlin
2011 Inspired by Nan Hoover, Netherlands Media Art Institute (NiMK), Amsterdam, Netherlands
2010 Underground City XXI – European multimedia platform, two year European art project financed by European Commission and program Culture 2007 – 1013; participation in Artistic team and creating interactive virtual and real social sculpture
2009 arch_0001_105_2009 / moving images as method of recording of reality, series lectures
All about movie, concept Branko Kostelnik, organized by MSU & Architectural Society Zagreb (UHA), Zagreb
2009 Festival of the First, lecture at Philosophic University in Zagreb, Zagreb
2007 Performing the space, presentation and lecture / Architectural society Zagreb (UHA), Zagreb
2005 Guest lecturer on Academy of Fine Arts, Zagreb, lecture on subject of new media

Read more...

Gallery of works

Biography

Multimedijalni umjetnik Sandro Đukić, rođen u Zagrebu 1964. gdje je nakon završene Škole primjenjenih umjetnosti u Zagrebu studirao i diplomirao na Akademiji likovnih imjetnosti 1989. (u klasi prof. Đuro Seder). Boravio je na Kunstakademie Dusseldorf od 1989. do 1993. kao gostujuci i redovni student (u klasi prof. Nam June Paik i prof. Nan Hoover). Na istoj instituciji je pohađao Majstorsku radionicu od 1993.-1994. godine (prof. Nan Hoover). Izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u Hrvatskoj, Njemačkoj, Austriji, Italji, Španjolskoj, Nizozemskoj, Island,Sloveniji, Srbiji, Češkoj, Sjedinjenim Američkim Državama itd.

početna / Umjetnici / Đukić Sandro
  • Info
  • Salon Galić
  • Dioklecijanovi podrumi
  • UČLANITE SE
  • Kontakt
  • Prijava

© 2025 · HULU SPLIT | Developed by, HULU - Split