Župa Miro
METAMORFOZE MERKUROVOG SINA
Na tragu dadaističkog postupka prožetog apsurdom i besmislom, Miro Župa uvodi gledatelje svojih radova u haiku svijet iščašenog humaniteta, čiji su fragmenti brižljivo locirani u stripovskoj igri miješanja tekstualnih i vizualnih narativa. U ovoj suludoj somnabuli, gdje je svaka logika suspendirana taktikom oneobičavanja što u prvi plan stavlja alkemijsku transformaciju svakodnevnog u groteskno i fantastično, svjedoci smo čudesnih situacija koje sublimiraju ontološke i okultne metamorfoze. Destabiliziranjem svake jasne granice između logičkog, racionalnog i nemogućeg, otvara se prostor dijaboličnoj reinterpretaciji postmodernog kaosa i pokazuje da samo mašta može proširiti pukotinu u realnom tj. da je umjetničko stvaralaštvo poseban oblik demijurške operacije kojom se mikro usklađuje s makrokozmosom te obnavlja pokidana vertikala axis mundia u osmom sefirotu Drveta života (pod utjecajem merkura, planete pod čijom se sjenkom rodio tri puta veliki Hermes). Metafizička svečanost inscenirana u praskozorje kojim upravlja distorzirani lučonoša, a u trenutku kada Miro napušta svoju astralnu projekciju i ponovo se vraća u ain soph točku iznad bezdana, uravnotežena je zelenom bojom venere egzaltirane u biku, smještene na desnoj strani Milosrđa ponad lijevog koljena. Između gramatike i ikone utjelovljenje Župinog imaginarija događa se, stoga, u crno-bijeloj zoni grafičkog znaka, koji napušta svoju singularnu materijalnost, postajući izlikom za poniranje u arhetipsko promatranje unutrašnje luminoznosti, čije isijavanja na rubu svemira vibrira u tonalitetu sol i korespondira s purpurnom bojom u okrilju Ozirisovog velikog lica okrenutog prema Istoku. Taj dijalektički strip kao hram (pomalo nalik i halucinaciji pustinjaka u koptskim manastirima) sagrađen na sukobu tame i svjetla liturgijska je работа izvedena kao nagovještaj apokalipse, uprizorenje konačnog časa kada će ljudi, životinje i biljke zaigrati svoju posljednju partiju tarota u daturinom igrokazu na grobu Hieronymusa Boscha. (autor teksta: Rozenkrojc pl. Cvevi)
SKUPNE IZLOŽBE:
- Galerija SC, Zagreb (Komikaze u suradnji s Goethe institutom u Zagrebu)
- Galerija umjetnina, Split
- Adria Art Anale (2012.)
- Galerija Greta (skupna novogodinja skupna izložba, 2011.)
- Galerija Jogurt (Medika, izložba za plakat)
- Galerija Jogurt (Medika, izložba zatvaranja)
SAMOSTALNE IZLOŽBE:
- Galerija Dalmacija land, Jelsa (izložba stripova "Plutujuči brodolom")
- Galerija HOK, Split (izložba haiku stripa)
- Galerija Jogurt (Medika, izložba strip skulptura i stripova)
- Galerija Greta (Izložba stripova i skulptura „Skračena kesa sjenčenja dvostrukih ormara odgoja ili gostovat ču ti unutar imena”, 2012.)
- Knjižnica Marije Jurić Zagorske (izložba stripova, strip skulptura i plakata ”Geler i ja”)
Biography
Miro Župa rođen je u Splitu 1978. godine. Srednju umjetničku školu u Splitu – smjer kiparstvo završio je 1997. godine. Iste godine upisuje likovnu akademiju u Zagrebu – smjer kiparstvo. Diplomirao je 2002. godine u klasi prof. Stanka Jančića. Od 2002. živi i djeluje na relaciji Split-Zagreb. Jede orzo u tri ujutro.