HULU-Split, u partnerstvu s HNK Split, u sklopu 71. Splitskog ljeta, ugostit će međunarodno priznati umjetnički kolektiv TARWUK.
Nakon izložbi u Londonu, Parizu i New Yorku, te pet godina nakon posljednje samostalne izložbe u Hrvatskoj, održane u zagrebačkoj Laubi, umjetnički kolektiv TARWUK predstavlja se hrvatskoj publici dvjema novim izložbama.
Prva, I AM I, BUT I AM YOU, AND YOU ARE YOU, BUT YOU ARE ALSO I, otvara se u utorak 15. srpnja u 19:30 sati u Salonu Galić u Splitu, u organizaciji Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split i Hrvatskog narodnog kazališta Split kao dio programa 71. Splitskog ljeta, dok se njezin konceptualno povezani nastavak otvara 16. rujna u Kulturnom centru Osijek. Kustosica obje izložbe je Valentina Radoš.
Izložba u Salonu Galić ostaje otvorena do 13. kolovoza.
Projekt je realiziran u suradnji HULU-Splita, Hrvatskog narodnog kazališta Split i Kulturnog centra Osijek, uz podršku i zahvalu Galeriji umjetnina Split, WHITE CUBE LIMITED (London) i WHITE CUBE PARIS SARL (Pariz), a sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija RH, Zaklade Kultura nova, Grada Splita, Turističke zajednice grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije.
_____________
Umjetnički dvojac TARWUK, kojeg čine Bruno Pogačnik Tremow i Ivana Vukšić (Zagreb i Dubrovnik, 1981.), već dugi niz godina djeluje iz New Yorka, gradeći kompleksan umjetnički jezik kroz interdisciplinarni pristup koji obuhvaća skulpturu, instalaciju, performans, pisanje i film. S kustosicom splitske i osječke izložbe, Valentinom Radoš, surađuju kontinuirano na projektima koji promišljaju suvremeni identitet, kolektivnost i emocionalnu arheologiju prostora. Izložbom I AM I, BUT I AM YOU, AND YOU ARE YOU, BUT YOU ARE ALSO I, kao i u njezinu osječkom nastavku, TARWUK preispituje koncept doma kao mjesta teatralnosti — prostora u kojem se isprepliću povratak i ponovna izgradnja, zajedništvo i unutarnji razdor.
Postav uključuje scenografske elemente iz produkcija Hrvatskog narodnog kazališta Split, dok se u suradnji s kustosom Coryjem Scozzarijem (Cordova, Barcelona) snima performans u prostoru samog kazališta. Taj će video, u kombinaciji s već postojećim materijalima, biti prikazan i u nastavku izložbenog ciklusa u Osijeku.
„Ulazak u izložbeni prostor TARWUKA jednak je ulasku u drugu dimenziju, jednu koja je istodobno zavodljivo neistražena kao i duboko nam prepoznatljiva. Nije to izložba u svakodnevnom smislu riječi već uprostoreno stanje svijesti, u koje se naše fizičko bivanje pridružuje. Kao što sami naslov naglašava; ovo je više od zbir izloženih radova jer ulazimo u suživot sa Ivanom i Brunom, i oni s nama, jer pitanje vječito trans-formativnog sebstva je osnova tkanja onoga što TARWUK jest. Ovaj dvojac koji dijeli umjetničku i životnu kreaciju bez raspoznavanja granice između jednog i drugog, svojim djelovanjem krug širi po principu radikalne univerzalnosti i emocionalnog prepoznavanja različitih ljudi, nevezanih bilo kakvim opisnim i inim kategorizacijama. Obzirom na to da se tek jezgra sastoji od tog jednog entiteta, sa četvero ruku i dva srca, tako se i vanjski oblik njihova kolektiva mijenja od izložbe do izložbe, pridruživanjem suradnika iz prijašnjih projekata, te članova obitelji i prijatelja. TARWUK-ovo shvaćanje izložbe kao živi i životni prostor umjetničke geste zato i ne prepoznaje ograničenje u bilo kojem smislu. Postav svake izložbe, pa tako i ove, u stanju je vječitog fluksa, te se čita i funkcionira kao sveobuhvatna instalacija koja se sastoji od crteža, slika, skulptura, pronađenih objekata te performansa i filma – svaki put specifična i oživljena u novom prostoru. Šira simbolika fluidnosti naših mnogih identiteta i točke u kojima se povezuju s drugima čini konceptualnu srž ovog projekta, dok performativni principi kazališta čine njezinu vanjsku manifestaciju.“
Valentina Radoš, iz kustoskog teksta izložbe
___________
TARWUK je umjetnički kolektiv kojeg čine Bruno Pogačnik Tremow (Zagreb, 1981.) i Ivana Vukšić Dubrovnik, 1981.), trenutačno žive i rade u New Yorku, SAD. Njihova umjetnička praksa može se sagledati kroz prizmu avangarde bivše Jugoslavije, umjetnosti Istočne Europe i istraživanja individualnosti i identiteta kroz intenzivnu kolaboracijsku praksu. Izlagali su međunarodno, uključujući samostalne izložbe u, među ostalima, galerijama: Matthew Brown, New York, SAD (2024.), White Cube, Pariz (2024.), White Cube, London (2023.), Halle für Steiermark, Graz (2023.), Collezione Maramotti, Reggio Emilia, (2021.) te Muzeju likovnih umjetnosti, Osijek (2017.), Malom salonu Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka (2016.). Njihovi radovi uključeni su u brojne skupne izložbe, među kojima se ističu: Lafayette Anticipations, Pariz (2023.), Kim? Contemporary Art Centre, Riga (2023.), Frye Art Museum, Seattle (2022.), Kunsthalle Wichita, Kansas (2021.) te Drava Art Biennale, Osijek, Hrvatska (2020.).