Antonio Grgić / Sjene
U projektu „Sjene“ Antonio Grgić kroz performans grafitnim olovkama iscrtava sjene srušenih spomenika na mjestu na kojem su stajali prije svog iznenadnog uklanjanja. Kroz performans se ritualno priziva potisnuto sjećanje na nasilno uklonjen simbolički sadržaj iz javnog prostora. Iza performansa ostaje materijalni trag na pločniku u obliku nacrtane sjene koja je sama po sebi jedna vrsta spomenika, spomenik srušenom spomeniku. Ta iscrtana sjena srušenog spomenika na pločniku nestaje protokom vremena, i daje mogućnost posvješćivanja rupture u urbanom tkivu nastale iznenadnim i nasilnim uklanjanjem spomenika i simboličkog sadržaja kojeg je sadržavao.
Do sada su „Sjene“ iscrtane u nizu gradova Istočne Europe, od Berlina u bivšoj Istočnoj Njemačkoj do susjedne Bosne i Hercegovine.
U Splitu Antonio Grgić će iscrtati sjenu Meštrovićevog spomenika Grguru Ninskom na Peristilu. Naime, izvorno spomenik Grguru Ninskom je bio postavljen u rujnu 1929. na Peristilu. Kada je fašistička Italija okupirala Split, kip Grgura je demontiran i uklonjen sa Peristila, da bi bio 1954. godine ponovno postavljen. ali na drugoj lokaciji.
Antonio Grgić je rođen 1973.g. Živi i radi u Zagrebu i Koprivnici.
Diplomirao arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu pri Sveučilištu u Zagrebu.
U umjetničkom djelovanju koristi urbani prostor kao umjetnički medij. Negov glavni interes su urbane intervencije i performansi koji propitkuju veze između ideoloških, socijalnih i osobnih psiholoških snaga u urbanom okruženju. Povijest, te politike i filozofije historije i njihovo upisivanje u prostor i ljudsku svakodnevicu, su također teme njegovih radova.
Prvu afirmaciju na nacionalnom i međunarodnom planu ostvario je 1999.g. s projektom Bunkeri. Bunkeri sagrađeni neposredno prije Drugog svjetskog ratau sjevernom dijelu Hrvatske su bili zaboravljeni i nevidljivi u prostoru, sve dok anonimnom akcijom nije započeto njihovo ukrašavanje tapetama i bojanjem u rozno.
Ove akcije su se događale tokom noći na državne praznike svih zemalja kojima su ti bunkeri bili tihi svjedoci: Jugoslavenske monarhija (1918.-1941.) Nezavisne Države Hrvatske (1941.-1945.), socijalističke Jugoslavije i sadašnje Republike Hrvatske.
U zadnje vrijeme najvidljiviji je zbog projekta “Sjene” kojim kroz performans grafitnim olovkama iscrtava sjene srušenih spomenika na mjestima na kojem su stajali prije svog uklanjanja. Kroz performans se ritualno priziva potisnuto sjećanje na nasilno uklonjen simbolički sadržaj iz javnog prostora. Iza performansa ostaje materijalni trag na pločniku u obliku nacrtane sjene koji je spomenik sam po sebi, spomenik srušenom spomeniku. Taj crtež sjene srušenog spomenika na pločniku, protokom vremena, polako nestaje i daje mogućnost posvješćivanja sa simboličkim sadržajem koji je nasilno uklonjen iz javnog prostora. Do sada su „Sjene“ iscrtane u nizu gradova Istočne Europe, od bivše Istočne Njemačke do Bosne i Hercegovine.
Izlagao je na nizu domaćih i međunarodnih izložaba, kako samostalno tako i grupno.
Izradio je više urbanih plastika u Republici Hrvatskoj.
Također se bavi teorijom umjetnosti i vizualnih komunikacija te objavljuje radove na tu temu u nizu publikacija (Život umjetnosti, Kvartal, Kontura, Zarez).