• Naslovna
  • Umjetnici
    • Članovi HULU
    • Kustoski tim
  • Projekti
    • Salon Galić
    • Dioklecijanovi podrumi
    • Splitski Salon
    • Loggia
    • Reper
    • Posebni projekti
  • Publikacije
  • Kritike
  • Obavijesti
  • Info
    • UČLANITE SE
    • Salon Galić – prostor
    • Dioklecijanovi podrumi
    • Loggia
  • Kontakt
    • Email
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • TikTok
    • YouTube

HRVATSKA UDRUGA LIKOVNIH UMJETNIKA

CROATIAN ASSOCIATION OF VISUAL ARTISTS

LIN, PEI HAN / No One is an Island

29.4.– 15.5. 2025. u Salon Galić

Umjetnička praksa Pei-Han Lin utemeljena je u istraživanjima politike, ekološke pravde i ljudskih prava, koja se potom utjelovljuju kroz slikarstvo, pokretne slike, skulpturu, tekstil, video, arhitekturu, instalaciju, zvuk i tekst. Koristeći metodologije koje uključuju intervjue, izračune i 3D print, stvara fizičke i virtualne realnosti koje istražuju sjecišta kulturne baštine, sjećanja i identiteta. Svojim multidisciplinarnim pristupom temeljenim na empatiji, razotkriva dinamike moći, skrivene narative i prešućene povijesti.

Njezino je odrastanje u Tajvanu bilo oblikovano osjećajem naslijeđene inferiornosti, proizašlog iz stoljeća kolonizacije. Više od 400 godina Tajvan je bio okupiran, ušutkavan i manipuliran od strane vanjskih sila. Tajvancima se često uskraćuje pravo na vlastitu nacionalnost – unatoč zasebnom kulturnom i političkom identitetu, mnogi od njih deklarirani su kao “Kinezi” u službenim dokumentima. U Norveškoj, gdje Pei-Han Lin živi proteklih godina, to je slučaj od lipnja 2010. godine, kada je državljanima Tajvana zemlja podrijetla promijenjenjena u Kinu.

Svojim radovima Pei-Han pokušava dokinuti to ušutkivanje, ne samo ponovnim povezivanjem sa svojim korijenima, već i obraćanjem globalnim kolonijalnim narativima i suočavanjem s kulturnim traumama. Dajući glas onima na margini, zalaže se za mir, empatiju i kolektivnu odgovornost.

Polazna točka izložbe neobjavljena je autobiografija njezina djeda, koja opisuje njegov život pod japanskom kolonijalnom vlašću, razdoblje bijelog terora i ratno stanje u Tajvanu. Njegove priče o underground aktivizmu, otporu i preživljavanju nisu samo osobne – one su živi arhivi potisnute nacionalne povijesti. Pei-Han prevodi njegove riječi u digitalne fragmente i zvučne kompozicije, integrirajući ih u instalaciju kao emotivne, osjetilne i povijesne dodirne točke.

Vizualnu priču nadalje razvija dekonstrukcijom tajvanske zastave, koja u svoj nacionalni dizajn ugrađuje amblem Kuomintanga (KMT), uz mornaričku zastavu Republike Kine—simbole političkog nametanja nakon Kineskog građanskog rata. Godine 1947. ova je okupacija dovela do masakra 228, u kojem su tisuće Tajvanaca pobijeni zbog otpora režimu, a koji je preživio Pei-Hanin djed. Ona dekonstruira boje amblema KMT-a i mornaričke zastave te ih ugrađuje u skulpturalne oblike koji predstavljaju navedeni događaj—povijesnu ranu koja i danas oblikuje tajvanski identitet. Ovakvim činom pretvara simbol ugnjetavanja u podsjetnik na traumu, sjećanje i cijenu izgubljenog suvereniteta.

Za ovu izložbu, Pei-Han Lin predstavlja participativni umjetnički rad popraćen imerzivnim MR iskustvom. Rad uključuje suradnju s učenicima nižih razreda srednje škole Taipei Municipal Dazhi High School na Tajvanu, iste škole koju je i sama nekoć pohađala, te ih poziva da intervjuiraju svoje bake i djedove i dokumentiraju njihove životne priče i povijesna sjećanja putem rukom pisanih novina, pod vodstvom profesorice Hsin-Mei Lin. Tijekom ovog međugeneracijskog dijaloga, hrana se koristi kao medij za povezivanje obiteljskih emocija i povijesti. Kroz priče učenici otkrivaju sjećanja svojih starijih na siromaštvo u djetinjstvu, iskustvo kolonizacije na Tajvanu i kolektivna sjećanja iz ranog razdoblja dolaska nacionalističke vlade na Tajvan. Projekt je utemeljen u nadi da će učenici prenijeti generacijsku priču – onu koju joj je njezin djed ispričao kroz sjećanja na život pod kolonijalnom vlašću i njegovu nepokolebljivu borbu za neovisnost Tajvana sve do posljednjih godina njegovog života.

Dok se svijet i dalje suočava s trenutnim ratovima i nestabilnošću, mi – koji živimo na otoku Tajvanu – počeli smo razmišljati o našem mjestu u povijesti i zamišljati buduće mogućnosti migracije, putovanja i identiteta.

Usporedno s tim, Pei Han provodi terensko istraživanje na sjeveru Norveške, među Sámi zajednicom pogođenom politikama asimilacije i degradacijom okoliša. Istraživanje pruža komparativni kontekst – i Tajvanci i Sámi narod pretrpjeli su oblike kulturnog brisanja, sustavne marginalizacije i ekoloških prijetnji pod državnom vlašću. Povezujući geografski različita područja, Pei-Han ukazuje na društvenu i političku isprepletenost naizgled odvojenih fenomena, ali prije svega podsjeća na važnost empatije i suradnje na globalnoj razini. Prikazujući zajednička iskustva kolonijalizma i kulturnog brisanja te koristeći potencijal umjetnosti kao političkog prosvjednog alata, ona poziva posjetitelje da se uključe u kritički dijalog, promišljaju o pitanjima demokracije i preispitaju dominantne narative brisanja i asimilacije.

“No One is an Island” nije samo umjetnički rad; to je osobni i politički čin reklamacije. Namijenjen je svima nama koji smo odrasli osjećajući se nevidljivima. Namijenjen je učenicima koji grade svoje glasove. Namijenjen je globalnoj publici spremnoj slušati.

Jasmina Šarić

 

Read more...

Lin Pei-Han je multidisciplinarna umjetnica čiji se rad temelji na istraživanju i obuhvaća slikarstvo, pokretne slike, skulpturu, tekstil, video, arhitekturu, instalacije, zvuk i tekst. Provodi terenska istraživanja na sjecištu politike, ekološke pravde i ljudskih prava. Kombinira analognu i digitalnu forenziku podataka te koristi protest i istraživanja ranjivosti kao estetski pristup. Linine metode proizlaze iz empatije i uključuju formate temeljene na intervjuima, računalnu obradu i 3D ispis.

Lin Pei-Han je posvećena istraživanju sjecišta kulture, sjećanja i identiteta, pozivajući gledatelje na kritički dijalog i duboku refleksiju o složenosti kulturne baštine i kolektivne memorije. Kroz imerzivna iskustva i poticajne narative, integrira elemente iz različitih regija, osnažujući marginalizirane glasove i izazivajući suvremene društvene fenomene. Njezin rad pokazuje potencijal umjetnosti kao alata političkog protesta, otkrivajući zajednička kolonijalna iskustva i kulturno brisanje koje dijele Balkan, narod Sámi i tajvanska zajednica, istovremeno potičući rasprave o suvremenom kulturnom identitetu,  ljudskim  pravima  i  vanjskim   utjecajima.

Lin je diplomirala arhitektonsko projektiranje (B Arch) na Sveučilištu Shin Chien u Taipeiju, Tajvan, a magistrirala likovnu umjetnost (MFA) na NTNU i UiT u Trondheimu i Tromsøu, Norveška.

Njezini su radovi izlagani diljem Norveške i međunarodno, uključujući Norske Kunsthåndverkeres, Temautstilling, Bomuldsfabriken Kunsthall, Arendal (Norveška, 2024.), 29. slavonski bijenale u organizaciji Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku (Hrvatska, 2024.), Vadsø Kunstforening (Norveška, 2024.), Kristiansund Kunsthall (Norveška, 2023.), Trøndelagsutstillingen u Trøndelag centru za suvremenu umjetnost, Trondheim (Norveška, 2023.), Tromsø Kunstforening (Norveška, 2022.), K-U-K, Trondheim (Norveška, 2023.), Bodø Biennale (Norveška, 2022.), River Art Gallery, Taichung (Tajvan, 2024.), Eleven ten studio, Basel (Švicarska, 2024.) i Galeriju Vrba, Široki Brijeg (Bosna i Hercegovina, 2024.), među ostalima…

Contact

peihanlin.com/
početna / Izlozbe / LIN PEI HAN ”No One is an Island”
  • Info
  • Salon Galić
  • Dioklecijanovi podrumi
  • UČLANITE SE
  • Kontakt
  • Prijava

© 2025 · HULU SPLIT | Developed by, HULU - Split