OTHER SIDE PROJECT IV / Nguyen Phuong Linh - Memory of the blind elephant
Other side project naziv je programa izložbi započetog 2015. kroz predstavljanje vijetnamskih umjetnika u Hrvatskoj. Do sada izložbom su se predstavili umjetnici : Le Brothers 2015. u galeriji Prsten HDLU Zagreb, 2016. Mai Nguyen u galeriji Pm HDLU u Zagrebu, Tran Trong Vu u galeriji Pikto u Zagrebu 2017. , te ove 2018. Linh Phuong Nuygen u Dioklecijanovim podrumima. Kao drugi dio projekta organizirane su izložbe hrvatskih umjetnika u Vijetnamu gdje se u dvije godine predstavilo više od dvadeset suvremenih likovnih umjetnika. Izložbe pod nazivom Memories organizirane 2016. u New space art foundation galeriji u Hueu, te 2017. Memories 2. u Hoang ngo galeriji u Hanoiu . Umjetnici koji su sudjelovali na izložbama u Vijetnamu su : Ines Krasić, Josip Zanki, Ivana Ognjanovac, Iva Čurić, Ida Blažićko, Tea Hatadi, Igor Juran, Petar Bunić, Martina Miholić, Mia Orsag, Ana Vivoda, Ana Mušćet, Lila Herceg, Iva Šarić, Iva Višošević, Ivan Tudek,Ivana Tkalčić, Letricija Linardić , Helena Schultheis Edgeler, Neva Lukić, Ana Sladetić, Miran Šabić,Marija Lopac). Cilj projekta je povezivanje, predstavljnje umjetnika nama dalekih zemalja, a tako i hrvatskih umjetnika u svijetu.
Other side project ove godine predstavlja vijetnamsku umjetnicu Linh Phuong koja se bavi instalacijama, videom i skulpturom. Njen rad odiše istraživanjem, otuđenjem modernog čovjeka i prolaskom ljudskog života. Ona uočava zemljoprisne kulturne smjene i tradicionalne korijene, fragmentirane povijesti Vijetnama. Umjetnica putuje, provodi terenska istraživanja i prikuplja artefakte iz povijesnih činjenica, analizirajući mjesta razmjene i transformacije. Phuong Linh Nguyen je odrasla među najcjenjenijim vijetnamskim suvremenim umjetnicma , razlog tome je taj što je u domu njenog oca osnovan Nha San – projekt tj prvi neprofitabilan, eksperimentalan prostor za suvremenu umjetnost koji su micali granice tadašnje suvremene umjetnosti u Vijetnamu. Tijekom godina učenja, gledanja , saznanja drugih umjetnika , Linh polako to iskustvo probražava u svoju umjetnost. Vlast je zatvorila Nha San 2011. Nakon nekoliko godina Linh suosniva Nha San kolektiv – grupu mladih umjetnika koji su zainteresirani za razvoj umjetnosti i savladavanje barijera u sustavu.
„Memory of the blind elephant „ video je sniman kroz više godina na kolonijalnim plantažama kaučuka ( prirodnog latexa-gume) u srednjem i južnom Vijetnamu. Umjetnica je putovala na plantaže te istaživala, snimala, dokumentirala povijesnu i lokalnu ostavštinu. Mnogi neobilježeni grobovi radnika potakli su umjetnicu na istraživanje o eksploataciji i općenito ostavštini vijetnamaca za vrijeme Francuskog kolonijalnog vremena. Stabla, sadnice, ali i sjemenje kaučuka dopremljeni su iz Afrike u Vijetnam , te je krenulo iskorištavanje ljudi za što boljim produktom, izvozom u Europi, a samim time i boljom zaradom. Žalosna je činjenica da dokazi upučuju na mučenje ljudi i uništavanje bilo kojeg baštinskog suvereniteta. Sama simbolika slijepog slona govori o služenju gospodarima i trpljenju, općenito o iskorištavanju. Linh osjeća zabrinutost za vijetnamski kulturni pomak, tradicionalne korijene i fragmentiranu povijest u simbiozi povijesti, stabla i zemlje.
Umjetnica se u svojem radu također bavi i samim stablom u svom prirodnom stanju , njegove strukture i povijesti. Nakon Francuskog perioda pojavio se socijalizam i ponovno zanemarivanje ljudskih prava na plantažama,a industrija gume i danas je vrlo razvijena u Vijetnamu. Umjetnica umjesto gledanja u prošlost sa nostalgijom, usredotočuje se na današnja mjesta tih eksploatacija i uočava da svi šute- stabla, ljudi, životinje i priroda, svi šute o povijesti kroz više režima.
Autor projekta i kustos : Marija Lopac
Memory of the blind elephant – video, one chanel, 14,27 min, 2014.-2016.
Nguyen Phuong Linh
Rođena u Hanoiu 1985.godine.
Samostalne izložbe : 2017 Bangkok Art and Culture Centre, Bangkok, Thailand; 2012 The Last Ride, Goethe-Institut, Hanoi, Vietnam; 2011 Dust, Galerie Quynh, Ho Chi Minh City, Vietnam Remained Landscape, Hanoi Rock City, Hanoi, Vietnam; 2010 Dust, Fukuoka Asian Art Museum, Fukuoka, Japan; 2009 Tree, Nhasan Studio, Hanoi, Vietnam; Kunst Face and The Moon Palace, Malateh art space and ‘3147966’ the mobile gallery, Chiang Mai, Thailand; 2005 Salt, Galerie Quynh, Ho Chi Minh City, Vietnam; Lamp is the place for insects, Vinh Phuc apartment car park, Hanoi, Vietnam.
Brojne zajedničke izložbe, izložbe na kojima je u ulozi kustosa, te umjetničke rezidencije.
Marija Lopac – kustosica i voditeljica projekta
Rođena u Zagrebu 1983.godine. Diplomirala 2009.godine na Akademiji Likovnih umjetnosti u Zagrebu, nastavnicki smjer (mag. art), klasa prof Ines Krasić. Član HDLU-a od 2011., te ZSUH-a od 2016.godine. Predstavnik hrvatske u projektu „Belt and road“ Kina 2017.
Samostalne izložbe: 2018. Metamorfoza – galerija Oblok, Sesvete. Zagreb; 2016. Grafike – HAZU knjiznica, Zagreb; 2015. Vertigo – Art radionica Lazareti, Dubrovnik; 2014. Insomnia 2 – galerija Vladimir Filakovac, Zagreb; 2014. Imagination of disappearing, New space art foundation gallery, Hue, Vietnam; 2013. Line up – Makok art space Chaing Mai, Thailand; 2012. Kada odes – Gradski muzej Varazdin, palaca Sermage; 2012. U potrazi za izgubljenim vremenom –galerija Oblok, Sesvete; 2012. Insomnia – Volksroom, Bruxelles; 2011. Please dont touch – La Tabacalera, Madrid; 2010. galerija Citroen, Zagreb; 2009. Anatomija zurbe -galerija Kruzna – Arterija, Rijeka; 2009. Nightmare-Prostor. Zagreb; 2009. Frizzzing galerija Oblok, Sesvete.
Brojne zajedničke izložbe, izložbe na kojima je u ulozi kustosa, te umjetničke rezidencije.