Masahiro Fukuda (Selgione) / Love Relation - Split
VIDEO INTERVJU O IZLOŽBI ovdje
VIRTUALNA 360° TURA POSTAVOM IZLOŽBE ovdje
FOTOGRAFIJE IZLOŽBE ovdje
———————————-
Na ovogodišnjoj samostalnoj retrospektivnoj izložbi japanskog umjetnika Masahira Fukude izložen je njegov ciklus grafika pod nazivom “Love Relation – Split” nastao tijekom i nakon posjeta Hrvatskoj i Splitu 2005. godine kada su održane dvije njegove samostalne izložbe u Splitu (Galerija Konzervatorskog zavoda) i Zagrebu (Dom HDLU). Ova izložba je organizirana zajedno s HULU-Split kao nastavak višegodišnjeg partnerstva dvije udruge. Splitgraphic bijenale izložbom odaje počast nedavno i prerano preminulom umjetniku (2021.) čiji su radovi obilježili djelovanje Splitgraphica od početka 2003. godine. Fukudini grafički listovi su od samog početka postavili smjernice kakvu grafičku umjetnost je Splitgraphic bijenale želio izlagati, nadasve kvalitetnu i suvremenu grafiku.
Masahiro Fukuda inspiriran svojim boravcima u Splitu i Hrvatskoj napravio je grafičke cikluse i mape “Love Relation-Split” i “Love Relation – Croatia” u grafičkoj tehnici sitotiska.
Na grafičkim listovima iz ciklusa koristi niz motiva grada Splita, točnije stare gradske jezgre, trgove i građevine, poput Peristila i Dioklecijanove palače, Pjace s kućom Nakić i Starom gradskom vijećnicom, palaču Milesi na Voćnom trgu, Kazalište, ulice Geta i Papalićevu palaču …
Grafički otisak sastoji se od “scenografija” gradova-arhitekture ili interijera realistično izvedenih u tamnim bojama u kojima se kreću crvene trodimenzionalne figure načinjene velikim brojem otisaka u situ. Motivi Splita postaju kulise za njegove nadrealne crvene volumene, forme koje se kreću po nama dobro poznatim lokacijama. Prizori na grafičkim listovima zasnivaju se na kontrastnom odnosu izabrane arhitektonske pozadine i meke crvene iznijansirane forme koje Fukuda implementira u stvarni ambijent. Kroz oblike i gradacije boja Fukuda uspješno figurama daje karakter, prikazuje čitav niz emocija, te promatrač ima dojam da svaka od njih ima vlastitu osobnost. Njegove crvene forme poput ljudskih likova su zaigrane, znatiželjne, zaljubljene, ozbiljne, lijene te se čini da obavijaju ili “napadaju” građevine i zadani arhitektonski okvir. Na svakom pojedinom grafičkom listu u svojim karakterističnim mis-en-scene sa samo dva elementa likovnog jezika, tamnom kulisom grada ili spomenika i crvenim formama, umjetnik konstruira složenu naraciju majstorski koristeći tehniku sitotiska.
Fukuda kao predstavnik suvremene japanske grafike, te njegov rad, kao i njegovih japanskih suvremenika, karakterizira tehnička perfekcija uz suvremenost izraza. Homogenost suvremene japanske grafike može se iščitati iz pristupa mediju grafike kao originalnoj umjetnosti. Njegov pristup mediju grafike i perfekciji otiska u sitotisku pokazuje da je Fukuda bio vrhunski majstor japanske i međunarodne grafičke umjetnosti.
Masahiro Fukuda je izlagao na svim skupnim izložbama Splitgraphic bijenala (deset izdanja od 2003. do 2021. godine). Dobitnik je nagrade “Robert Adam” na prvom Spligraphicu 2003. za svoj rad “In Split-Diocletian Palace”. Na toj grafici dvije crvene forme sjede na foteljama poput suvremenih Dioklecijana i Priske smješteni na dobro nam poznati trg. Nagrada “Robert Adam” se dodjeljuje umjetnicima koje koriste motive Splita na svojim grafičkim listovima, a za Fukudu se može reći da je nakon Britanca Roberta Adama u 18. stoljeću prvi međunarodni umjetnik koji je čitavu grafičku mapu posvetio gradu Splitu i njegovim motivima.
Marina Petit
MASAHIRO FUKUDA (1951-2021) je japanski umjetnik, grafičar i profesor.
Masahiro Fukuda je rođen 1951. godine u Osaki u Japanu, a 1975. je diplomirao na sveučilištu Osaka Kyoiku.
Izlagao je na niz samostalnih i skupnih izložbi grafike, i dobitnik mnogih nagrada na grafičkim bijenalima diljem svijeta.
Na Splitgraphic bijenalu je izlagao 2003. godine kada je za svoj rad “Peristil” dobio prvu nagradu Robert Adam. Sudjelovao je na skupnim izložbama Splitgraphic bijenala od 2003. do 2011. godine, kao i na izložbi “Suvremena japanska grafika”, u Staroj gradskoj vijećnici 2016. godine.
Godine 2004. je boravio u Splitu i Hrvatskoj kao gost Splitgraphica, i imao je samostalnu izložbu u Domu HDLU u Zagrebu. Tada je nastao ciklus njegovih grafika “Love Relation – Croatia” i “Love Relation – Split”.
Pozvani je autor koji će izlagati na jubilarnom skupnoj izložbi 10. Splitgraphic bijenale, u listopadu 2021. godine.
Preminuo je u svibnju 2021. godine.