• Naslovna
  • Umjetnici
    • Članovi HULU
    • Kustoski tim
  • Projekti
    • Salon Galić
    • Dioklecijanovi podrumi
    • Splitski Salon
    • Loggia
    • Reper
    • Posebni projekti
  • Publikacije
  • Kritike
  • Obavijesti
  • Info
    • UČLANITE SE
    • Salon Galić – prostor
    • Dioklecijanovi podrumi
    • Loggia
  • Kontakt
    • Email
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • TikTok
    • YouTube

HRVATSKA UDRUGA LIKOVNIH UMJETNIKA

CROATIAN ASSOCIATION OF VISUAL ARTISTS

Zemunik Mužinić Maja / Tijelo

13. - 27. siječnja 2011. u Salon Galić

Varijacije memorija, sjećanja, misli i njihovi vizualni ekvivalenti satkani su u slojevima otisaka matrica grafičkih listova Maje Zemunik. Ponegdje su to zapisi sretnih memorija na djetinjstvo ili vraćanja u prošlost na neke manje ugodne događaje, ali sjećanja obuhvacaju i “dobre” i “loše” uspomene, one
kojima se uvijek vraćamo i one od kojih nastojimo pobjeći, potisnuti, gurnuti ih “ispod tapeta” svjesno ili nesvjesno.

Ovaj čin ekspresije i svojevrsnog razgovora sa samom sobom kroz medij grafike je autoričino suočavanje sa svima njima, dobrim i lošim, pozitivnim i negativnim, postupno prihvaćanje svih dijelova sebe; hrabri čin kojim se na povrsinu izvlače i oni podsvjesni dijelovi psihe koje nismo
uvijek spremni prihvatiti.

Majina grafička mapa se sastoji od radova izraženih u kombiniranoj tehnici bakropisa, aquatinte, reservage-a i mekog voska. Kao sto je i sam tijek misli varira jednu misao na mnogobrojne načine, tako i autorica varira svaki otisak mijenjajuci više ili manje broj otisaka. Djela predstavljaju varijacije koje nisu dovršen ciklus već ostavljaju mjesta za daljnja previranja, stvaranja i raslojavanja.

Odmičući se od tradicionalnog, Maja koristi kombinaciju tradicionalnih i suvremenih tehnika, eksperientirajući s otiscima predmetima svakodnevne uporabe poput odjeće ili alata stavljajući ga u novi likovni kontekst čime poprimaju sasvim novo značenje.

Započinjući od mrlje, bezlične tvari koja predstavlja prema njezinim riječima nakupine sjećanja, ta mrlja pomalo biva prekrivena; autorica se s njom poigrava, nadograđuje ju i stvara asocijacije. Ponekad je početni impuls u njezinom stvaralačkom procesu raskorak između želja i realnosti, neispunjenih
očekivanja, a ponekad potreba za ekspresijom te otkrivanjem i dubinskim upoznavanjem vlastite psihe.

Takvo ogoljavanje sebe znači izložiti samu sebe i pred okolinom koja nužno percipira umjetničko djelo i njegovu poruku djela kroz vlastite filtere u pokušaju da dešifriraju podsvjesno značenje simbola koje autorica koristi kroz metaforičko prikazivanje u svojim radovima.

Otisak vlastitog tijela i odjeće ukazuje na to da je svojevrsna tema ovih grafika nekakav unutrašnji autoportret tj. autorica sama; njezine misli, previranja, podsvjesne želje, strahovi, stanja, nadilaženja negativnih emocija i put transformacije. Iako postoje više motiva kroz koje ona raslojava samu sebe: od mrlja, odjeće, životinja, plodova, alata pa sve do anatomskih prikaza organa, posebno ruku koji nisu samo studije starih majstora grafike već oruđe djelovanja, sve su oni segmenti jedne velike cjeline, spoja tijela i duše, vlastitog jastva. Doslovno otiskivanje tijela predstavlja trag na matrici i papiru s kojim
se autorica poistovjećuje.

Tijelo je, zbog prirode postupka defragmentirano na segmente koje treba
nadograditi i konkretizirati. Odjeća koja prekriva tijelo postaje odjeća bez tijela koje sada nastanjuju ptice, mravi i štakori reprezentirajući različita stanja; mravi kao neprijatni trnci, uznemirenost, iščekivanje, štakori kao težina, negativnost stvarajući pritisak i ptice koje simboliziraju pozitivnu misao. Sumiran i deskriptivan anatomski prikaz probavnog trakta srodan ilustracijama u medicinskim i enciklopedijskim izdanjima upotrebljen je zbog funkcije samih organa koji u ovom slučaju recikliraju negativni sadržaj,
dok je alat sredstvo koje biraju ruke i metaforički poput kliješta čupaju misli i zaustavljaju procese misljenja koji ukidaju neizvjesnost iscekivanja. Različiti transparentni slojevi pružaju mogućnost iščitavanja sinkronog i dijakronog; napred-natrag, istodobnog vraćanja u prošlost i sagledavanja sadašnjeg trenutka ili anticipiranja budućeg koje je repetitivno, traje i u stalnom je procesu.

Djela odišu istovremeno introvertiranošću i otkrivanjem sebe drugima kroz stvaralački proces vođen dubokim poniranjem unutra pokazujući svu izrazitu slojevitost i kompleksnost autoričinog unutrašnjeg
svijeta.

Barbara Gaj

Read more...

Zemunik Mužinić Maja

Rođ.: 1982. u Splitu
1996. - 2000. – pohađala Školu likovnih umjetnosti u Splitu, smjer Fotografski dizajner
2005. - upisala preddiplomski studij odsjeka Likovne kulture i likovne umjetnosti,
Umjetničke akademije sveučilišta u Splitu
2008. – dobitnica rektorove nagrade za akademsku godinu 2007/2008. Umjetničke akademije . Sveučilišta u Splitu
2008. - stekla zvanje prvostupnika likovne kulture i likovne umjetnosti te upisala diplomski
studij pri odsjeku Likovne kulture i likovne umjetnosti, Umjetničke Akademije sveučilišta u Splitu
2012. - asistent pri kolegijima grafike na Umjetničkoj akademiji, Sveučilište u Splitu

Acknowledgements

  • 2013. - pohvala stručnog žirija, „GraficaRi“, izložba grafika, Rijeka
  • 2010. - dobitnica nagrade Umjetničke akademije za izvanredan uspjeh u studiranju
  • 2009. - dobitnica rektorove nagrade za akademsku godinu 2008./2009. Umjetničke akademije, Sveučilište u Splitu
  • 2008. - dobitnica rektorove nagrade za akademsku godinu 2007./2008. Umjetničke akademije, Sveučilište u Splitu

Solo exhibitions

  • 2013. Salon Galić, Split, Izložba grafika
  • 2011. Salon Galić, Split, Izložba grafika
  • 2009. Salon Galić, Split, Izložba grafike „Dvoje“,

Group exhibitions

  • 2013. Split, Međunarodni grafički bijenale „Splitgraphic 6“
  • 2012. Zagreb, „6. Trijenale grafike“
  • 2011. Split, Međunarodni grafički bijenale „Splitgraphic 5“

Contact

  • maja--@live.com

Contact

maja--@live.com
početna / Izlozbe / Tijelo
  • Info
  • Salon Galić
  • Dioklecijanovi podrumi
  • UČLANITE SE
  • Kontakt
  • Prijava

© 2025 · HULU SPLIT | Developed by, HULU - Split