Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na
๐ก๐ถ๐ฐ๐ธ ๐ง๐ผ๐ฏ๐ถ๐ฒ๐ฟ: ๐ฅ๐๐ ๐๐ฅ๐ข๐ฆ๐ฆ๐๐ก๐
๐ฑ.๐ญ๐ญ. ๐ ๐ญ๐ฎ:๐ฌ๐ฌ, ๐ฃ๐ฒ๐ฟ๐ถ๐๐๐ถ๐น
๐ฃ๐ฟ๐ผ๐ด๐ฟ๐ฎ๐บ ๐๐ฒ ๐ผ๐ฟ๐ด๐ฎ๐ป๐ถ๐๐ถ๐ฟ๐ฎ ๐ ๐๐ธ๐น๐ผ๐ฝ๐ ๐ฐ๐ฎ. ๐ฆ๐ฝ๐น๐ถ๐๐๐ธ๐ผ๐ด ๐๐ฎ๐น๐ผ๐ป๐ฎ.
Sudioniฤki javni umjetniฤki projekt, Red Crossing ukljuฤuje pojedince i timove koji zajedniฤkim snagama podiลพu crvenu ลกetnicu i tako pretvaraju svakodnevne ulice i trgove u toฤke zajedniลกtva i slavlja. Poput kooperativne igre, Red Crossing uspijeva kada svaka grupa gradi vlastite jedinstvene ritmove i kolektivnom inteligencijom omoguฤuje zajedniฤko kretanje. Kao i jednoj drugoj kooperativnoj igri u Splitu, piciginu, cilj je zajedniฤkim grupnim radom omoguฤiti zadrลพavanje (loptu, ili u ovom sluฤaju crvenu povrลกinu) u zraku. Red Crossing transformira ulogu publike od gledatelja do sudionika i preispituje ulogu koju centar grada moลพe imati za svoje graฤane, kao zona dobrodoลกlice i ukljuฤivanja, ili pak iskljuฤivanja. U Splitu ove asocijacije imaju odjeka u razmiลกljanjima o raseljavanju uzrokovanim masovnim turizmom, odnosima izmeฤu lokalnog stanovniลกtva i turista, kao i o utjecaju porasta cijena na eroziju organskog ลพivota urbane jezgre. Projekt propituje naฤine formiranja, izgradnje i transformacije javnih prostora i javnih sfera podsjeฤajuฤi na vaลพnost i snagu zajedniฤkog djelovanja.
Ovaj projekt stupa u dijalog s umjetniฤkim intervencijama u Splitu, posebice CrveniPeristilom iz 1968. (Dulฤiฤ, ฤaleta, Dodig Trokut, Sumiฤ, ฤapiฤ, Kogej, Blaลพeviฤ i Dokiฤ), kojeg su slijedile akcije Zeleni Peristil (Ante Kuลกtre, 1988.), Crni Peristil (Igor Grubiฤ, 1998,), Torcidin ลฝuti Peristil 2009. godine itd, a koje su sve koristile transformaciju znaฤajnog druลกtveno-povijesnog prostora za artikulaciju odreฤenog stava, protesta ili poruke.
_________
Nick Tobier studirao je kiparstvo i pejzaลพnu arhitekturu, radio je u Storefront for Art & Architecture u New Yorku i kao dizajner u Odjelu za parkove i rekreaciju New Yorka/Odjelu Bronx i LandWorks studiju u Bostonu. Nickov fokus kao umjetnika-dizajnera je na druลกtvenim ลพivotima javnih mjesta, kako u izgraฤenim strukturama tako i na dogaฤajima, od autobusnih stanica, do kuhinja i bulevara u Detroitu, Tokiju, Torontu, San Franciscu. Njegovi su radovi izlagani u Smithsonianu, The Queens Museumu, NY, The Mattress Factory, Pittsburghu i kao dio Praลกkog kvadrijenala 2019.
Red Crossing zajedniฤki je umjetniฤki projekt Rolanda Grafa i Nicka Tobiera koji je prvi put predstavljen na Praลกkom kvadrijenalu 2019., a zatim na Festivalu dizajna u Winnipegu (2019.), u Muzeju tekstila i industrije u Augsburgu u Njemaฤkoj (2021.) te Somerset Houseu u Londonu na izdanju Now Play This, festivala eksperimentalnog dizajna igara, 2022. U svibnju 2024. Izveden je ispred Hrvatskog doma u Splitu u sklopu 50. Obljetnice Umjetniฤke akademije u Splitu.
_____
42. Splitski salon realiziran je uz podrลกku Grada Splita i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Kultura nova, Splitsko-dalmatinske ลพupanije i Turistiฤke zajednice grada Splita. Sudjelovanje Nicka Tobiera na 42. Splitskom salonu omoguฤeno je podrลกkom Ureda za istraลพivanje Sveuฤiliลกta u Michiganu.