Sa zadovoljstvom Vas pozivamo na otvorenje izložbe BLOK / Umjetnost (u) susjedstvu: trešnjevački radovi Marka Tadića, Ane Kuzmanić i Božene Končić Badurina u četvrtak, 25. siječnja u 19:00 h u Salonu Galić. Ulaz je slobodan, a izložba se može pogledati do 12. veljače 2024. Kustosica projekta je Ana Kutleša.
Muzej susjedstva Trešnjevka (www.muzejsusjedstvatresnjevka.org) pokrenula je udruga BLOK, koja od 2001. djeluje u području društveno angažirane umjetnosti. Muzej se gradi kroz terenski rad sa zajednicom te kroz javne kulturno-umjetničke programe koji u fokus stavljaju upravo lokalnu povijest i aktiviraju stanovnike kvarta. Projekt u Splitu je dio ciklusa Živa baština u gostima, a izložba donosi radove troje renomiranih domaćih suvremenih umjetnika-ca. Marko Tadić, Ana Kuzmanić i Božena Končić Badurina pozvani su da urone u virtualni fundus ovog jedinstvenog muzeja, koji izrasta direktno iz lokalne zajednice, i na temelju kvartovskog nasljeđa osmisle umjetnički rad.
”Od istraživanja, preko direktnog rada s lokalnom zajednicom, referiranja na različite društvene sfere, do izložbi i publikacija, troje umjetnica-ka s kojima smo započeli program Živa baština na specifične su načine oživjeli nasljeđe Trešnjevke. U susjedstvu, sa susjedstvom, za susjedstvo, njihovi radovi živi su dokaz da baština nije osuđena samo na hvatanje komercijalnih trendova u korist rasta kapitala i/ili plesanje u ritmu nacionalnog ponosa.”
Iz predgovora kustosice Ane Kutleše
PRODUKCIJA:
BLOK, u okviru programa Muzej susjedstva Trešnjevka – Živa baština uz financijsku podršku Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija RH. Rad BLOK-a podržavaju Zaklada “Kultura nova” i Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva.
_____
Marko Tadić (1979.) diplomirao je slikarstvo na Accademia Delle Belle Arti u Firenci u Italiji. Njegova umjetnička praksa bazirana je na crtežu, kolažu, instalacijama i stop animaciji Izlaže na brojnim samostalnim i grupnim izložbama te filmskim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu. Važnije izložbe: „In the Gorges of Balkans” u Fridericianumu u Kasselu 2003, „Second World” u sklopu Steirischer Herbst Festivala u Grazu 2011, „They used to call it Moon” u Baltic Mill-u u Newcastleu 2014., te ”I am the mouth” u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu 2018. Godine 2017. predstavlja Hrvatsku na 57. Bijenalu umjetnosti u Veneciji zajedno uz Tinu Gverović, te iste godine izlaže na prvom Bijenalu u Anrenu u Kini. 2018. godine sudjeluje na drugom Industrijskom bijenalu u Labinu i Raši. Za svoj umjetnički rad primio je više nagrada. Sudjelovao je na brojnim rezidencijama i studijskim programima u Helsinkiju, Beču, New Yorku, Los Angelesu i Frankfurtu. Od 2015. radi kao gost predavač na milanskoj Nuova Accademia di Belle Arti. Od 2016. radi kao asistent, a od 2020. kao docent na slikarskom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.
Ana Kuzmanić (1980.) je studirala na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, a poslijediplomski studij završila na Edinburgh College of Art Sveučilišta u Edinburghu. Jedna je od osnivačica i članica međunarodnog kolektiva Eastern Surf, te je od 2009. asistentica na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije na Sveučilištu u Splitu. U radu problematizira ljudsku svakodnevnicu, bavi se pitanjima kolektiviteta, zajedništva, mogućnostima udruženog rada, pedagogijom i edukacijom mladih. Za svoj rad primila je više nagrada i priznanja, kao što su Nagrada Radoslav Putar za 2018. godinu i Visual Art Award Gradskog vijeća grada Edinburgha 2012. godine.
Božena Končić Badurina (1967.) završila je ruski i njemački jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te Grafiku na ALU. Samostalno i grupno redovito izlaže na relevantnim manifestacijama i u zapaženim institucijama u zemlji i inozemstvu. Radove redovito bazira na istraživanju, često se zanimajući za priče žena u različitim društvenim kontekstima. Među njene recentne produkcije ubrajaju se radovi „Kad bi fabrika trubila“ za Galeriju Siva zona, Korčula i GMK, Zagreb, 2020., “Jednakosti, bratstvo, slobodo, gdje ste?” za Bijenale industrijske umjetnosti Labin 2018. (kustosice WHW), “Ovdje i tamo” za MMSU 2017. “Adžijina 11: način upotrebe” za BLOK 2016., “Ćemo, ćemo, ja ma kako ćemo”, MMSU Rijeka, 2017.
__________
Rad HULU-a je podržan od strane Ministarstva kulture i medija, Zaklade Kultura nova, Grada Splita, Turističke zajednice grada Splita i Splitsko –dalmatinske županije .