Trenutno osvijetljene lokacije / Currently lit locations:
Lokacije/ Locations: 1, 2, 3, 4, 5, 6
_____________________
S velikim zadovoljstvom vas obavještavamo da HULU od 2025. godine pokreće novu redovnu manifestaciju u Dioklecijanovim podrumima, posvećenu predstavljanju recentnih izlagača s Venecijanskog bijenala. Program najavljujemo ovogodišnjim gostovanjem hrvatskog predstavnika na Venecijanskom bijenalu 2022.godine, Tome Savića-Gecana.
Srdačno Vas pozivamo na otvorenje izložbe Tome Savića-Gecana i Gorana Petercola koje će se održati u nedjelju, 1. prosinca, s početkom u 12 sati, u Dioklecijanovim podrumima. Izložba se može pogledati do 31.prosinca 2024.
”Cijelim arsenalom apsurdnih, logički nepovezanih postupaka, Tomo Savić-Gecan već niz godina provocira ne samo umjetnički sustav nego i pitanja rastezljivosti granica umjetnosti i njezinih definicija. Interpretaciju svojih radova uvijek istog naziva Bez naziva, s godinom i najnužnijim informacijama o sadržaju (koji vrlo često izmiču percepciji promatrača), redovito prepušta drugima.”
Kustosica projekta je Radmila Iva Janković.
_______
U projekt za Dioklecijanove podrume, Tomo Savić-Gecan pozvao je drugog umjetnika, kolegu Gorana Petercola, koji se toj suradnji spremno odazvao, iako je od početka znao da će Savić- Gecanov rad utjecati na percepciju njegova rada.
Iako ne pripadaju istoj generaciji, u profesionalnoj praksi dvojice umjetnika moguće je prepoznati rezonancije, prije svega u samom ishodištu njihovih radnih postupaka, u kojima je polazište uvijek konkretni, postojeći kontekst. Za Tomu Savić-Gecana to je izložbeni prostor sam po sebi, s njegovim zidovima, podom, vitrinama, osvjetljenjem, temperaturom, vlažnosti zraka, planom ili mrežnom stranicom, ali i u širem smislu svih onih sastavnica koje obuhvaća pojam ,,umjetnički sustav”.
Za Gorana Petercola postojeći kontekst zadanog mjesta od kojega počinje podrazumijeva neki njegov posve efemerni dio u kojem će ga, istražujući neke nove mogućnosti (ali i ograničenja) njegove reprezentacije, podčiniti vlastitim logikama strukturiranja. ,,Forme koje nastaju”, mnogo će puta ponoviti, ,,rezultat su procesa”. Procesa koji se događa u stalnoj napetosti između prihvaćanja slučaja i uspostavljanja pravilnosti kojima će opet izmicati konvencijama.
iz predgovora, Radmila Iva Janković
____
RADOVI NA IZLOŽBI
- Goran Petercol, Udvostručavanje unutar redoslijeda, 2024., šest projekcija svjetla unutar pet prostora Dioklecijanovih podruma u Splitu, reflektori na stalcima, žarulje, in situ
- Tomo Savić Gecan, Bez naziva, 2024. AI analiza popratnog teksta kustosice izložbe uvjetuje prisutnost i kombinatoriku radova Gorana Petercola ( https://tomosg.com/dpsplit2024 )
_________________
TOMO SAVIĆ-GECAN rođen je u Zagrebu 1967. Akademiju likovnih umjetnosti u Milanu završio je 1993. Sudjelovao je na brojnim samostalnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu, među kojima su izložbe u Galeriji Studentskog centra u Zagrebu (1994.), Galeriji Kapelica u Ljubljani (1994.), Galeriji M6 u Rigi (1995.), Spaces Gallery u Clevelandu (1996.), Galeriji proširenih medija (s Julijem Kniferom) u Zagrebu (2005.), Bergen Kunsthall u Bergenu (2010.), Muzeju Jeu de Paume u Parizu (2010.), javnom prostoru Zuidplein u Amsterdamu i Muzeju suvremene umjetnosti u Eindhovenu (2016.), Muzeju moderne i suvremene umjetnosti (Mali salon) u Rijeci (2017.), Galeriji Frank Elbaz u Parizu, 2023. Njegovi radovi predstavljeni su na skupnim izložbama u Muzeju savremene umjetnosti u Beogradu (2001.), Nacionalnom muzeju Królikarnia u Varšavi (2001.), Tehničkom muzeju u Zagrebu (2002.), Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb (2002. i 2012.), Kunsthalle Fridericianum u Kasselu (2003.), Galeriji Apexart u New Yorku (2000. i 2007.), Muzeju PS1 u New Yorku (2004.), umjetničkom centru De Appel u Amsterdamu (2009.), Kunsthall Bergen u Bergenu (2010.), Muzeju Witte de With u Rotterdamu (2011.), (ON) begane Grond u Antwerpenu (2015.) itd. Sudjelovao je na velikim međunarodnim manifestacijama: Manifesti 3 u Ljubljani (2000.), 51. Venecijanskom bijenalu (2005.) i Taipei biennalu (2012.). Godine 2020. posvećena mu je retrospektivna izložba u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti, a 2022. predstavljao je Hrvatsku na 59. Venecijanskom bijenalu.
GORAN PETERCOL rođen je 1949. godine u Puli. Diplomirao je 1975. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i od te godine izlaže. Predstavljao je Hrvatsku na Bijenalima: u Sao Paulu (1994.), Veneciji (1995.) i Istanbulu (1995.). Sudjelovao je na međunarodnim izložbama: na Trigonu’89 (Aktuelle Kunst) i 1992. na Trigonu, (Identitat: Differenz, Eine Topographie der Moderne 1940.-1990.), u Grazu; Translucent Writings, Neuberger Museum of Art at Purchase, New York (1994.); Kommentar zu Europa 1994, Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig, Beč (1994.); Honey&Blood, Essl Collection, Klosterneuburg, Beč (2003.); In the Gorges of the Balkans, Kunsthalle Fridericianum, Kassel (2003.); Light Art from Artificial Light, ZKM, Karlsruhe (2005.); Unlimited, Art Basel, Basel,(2009.); Negative Space, ZKM, Karlsruhen (2019.). Više je puta samostalno izlagao u G aleriji Grita Insam u Beču i Galeriji Gregor Podnar u Berlinu, zatim u ifa-Galerie u Bonnu (1998.); Galerie Stadtpark u Krems an der Donau (2022.). Retrospektivno je izlagao: crteže (Bez struje) u Gliptoteci HAZU u Zagrebu (2006.); Predmeti, Galerija Klovićevi dvori u Zagrebu (2011.) i Ne brini o poetici, ona će doći sama u MMSU u Rijeci (2019.). Petercolovi radovi nalaze se u kolekcijama muzeja: MSU u Zagrebu, MMSU u Rijeci, Mumok u Beču, Ludwig Museum u Budapešti, Neue Galerie u Grazu, Watermill Collection u New Yorku, Moderna galerija u Ljubljani, Arter u Istanbulu. Živi u Rijeci i Rovinju.
_________
ZAHVALE
Muzej grada Splita
Grad Split
Turistička zajednica Grada Splita
HNK Split
_____
Rad HULU-a je podržan od strane Ministarstva kulture i medija, Zaklade Kultura nova, Grada Splita, Turističke zajednice grada Splita i Splitsko –dalmatinske županije .