Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na inauguraciju umjetničke instalacije Viktora Popovića Bez naziva (Arhiv ST3: Sadržaj).
Inauguracija na fasadi koja se realizira u kolaboraciji HULU i FFST će, uz poštivanje svih epidemioloških mjera, biti upriličena u utorak, 19. siječnja 2021. ispred zgrade Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu u 11 sati. Predviđeno je da intervencija na fasadi ostane do 01. veljače 2021. Drugi dio instalacije realizirat će se u Galeriji Kula (19. siječnja – 19. veljače 2021.).
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Umjetnička instalacija:
VIKTOR POPOVIĆ
Bez naziva (Arhiv ST3: Sadržaj)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet
Poljička cesta 35, 21 000 Split
(kustos: Dalibor Prančević)
od 19. siječnja 2021 do 01. veljače 2021.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Ustanova za kulturu Galerija „Kula“
Ulica kralja Tomislava 10, 21 000 Split
(kustosica: Jasminka Babić)
od 19. siječnja 2021 do 19. veljače 2021.
Umjetnička intervencija akademskog umjetnika Viktora Popovića Bez naziva (Arhiv ST3: Sadržaj) dvodijelna je i lokacijama svoje izvedbe idejno povezuje dvije cjeline grada Splita. Prva intervencija realizirana je na fasadi Filozofskog fakulteta u Splitu smještenom u urbanom arealu Splita 3, druga u Galeriji Kula, konstitutivnom dijelu perimetra Dioklecijanove palače. Ovakvim umjetničkim djelovanjem objedinjuju se dvije naizgled odvojene gradske cjeline, kasnoantička i ona visokog modernizma, iako su njihove konceptualne veze i interferiranja postavljeni već za kasnoantičkog vremena.
Ispisivanjem tekstualnih fragmenata na fasadi zgrade Filozofskog fakulteta u Splitu koju na razmeđima dviju epoha različitih društveno-političkih paradigmi projektira arhitekt D. Colnago kao poslovnu i komercijalnu zgradu poduzeća Brodomerkur, Viktor Popović problematizira urbanističko i arhitektonsko naslijeđe s kraja 1960-ih i tijekom 1970-ih godina. Naime, iz arhivskog dokumenta SPLIT 3 – Osnovno urbanističko rješenje – Tekstualni dio: preliminarni tehnički opis i izvještaj iz studenoga 1969. godine, Popović odabire nekoliko rečenica koje aplicira na prepoznatljivu fasadu pretvarajući je u aktivno crtovlje kojim propituje pojavu i narav grada danas. Time se, dakle, inertna estetika arhitektonske vanjštine preobražava u platformu izrazito dinamičnog javnog diskursa.
Nadalje, u Galeriji Kula umjetničkom reelaboracijom fotografija Zvonimira Buljevića koje dokumentiraju izgradnju Splita 3, Viktor Popović ukazuje na važnost zaštite pomno osmišljenih i definiranih urbanističkih cjelina, aludirajući na nužnu potrebu primjerenije valorizacije tog segmenta splitske gradogradnje i to na svim razinama. Postavljanjem skela u izložbenom prostoru podcrtava se radni karakter sačuvanih fotografija te prikazuje gradnja pomno osmišljene urbanističke cjeline i pripadne joj arhitekture. Pozicioniranjem instalacije unutar izložbenog prostora evocira se rimska centurijacija preddioklecijanova doba odnosno zorno iznosi artikulacija prostora u kojem se harmoniziraju današnje javne površine i mnogostruki okviri privatnog života.
Intervencije su nastale sinergijskim djelovanjem nekoliko splitskih institucija. Tako je intervencija na fasadi Filozofskog fakulteta u Splitu ostvarena u organizaciji tog fakulteta i Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split, a ona u Galeriji Kula u organizaciji istoimene ustanove za kulturu. Valja osobito izdvojiti kako je intervencijom na fasadi fakultetske zgrade pokrenut i novi izložbeni projekt „Reper“ koji je na Filozofskom fakultetu osmislio i njime moderira doc. dr. sc. Dalibor Prančević s Odsjeka za povijest umjetnosti.
—
Viktor Popović je umjetnik koji živi i radi u Splitu. U svojim instalacijama i objektima često koristi pronađene predmete, arhivsku građu i sirove industrijske materijale pritom istražujući odnos umjetničkog djela i publike, te povijesnog i fizičkog konteksta izložbenog prostora. U recentnim radovima istražuje modernističko nasljeđe Hrvatske iz socijalističkog razdoblja, te se fokusira na rekontekstualizaciju arhitekture iz 1960-ih i 1970-ih godina. Izlagao je u galerijama, muzejima kao i u alternativnim izložbenim prostorima u Europi i SAD-u.