Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na zatvaranje 42. Splitskog salona
____________
NELI RUŽIĆ
Prekasno je za odustajanje/ It’s Too Late to Give up
svjetlosni natpis 2023/24
petak, 15.11.2024. u 19:00 sati
fotografija: Žaklina Antonijević
Nakon pročelja Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, gdje se mogla vidjeti sve do 6. studenog ove godine, izmjestit će se na novu splitsku lokaciju – Dom mladih. Postavljanje rada Neli Ružić na istoimenu zgradu u petak (15. studenog) u 19h, označava svršetak 42. Splitskog salona (u org. HULU Split) posvećenog temi Regeneracije i najavu festivalskih događanja “Planet Dom” (u org. MKC Split i partnerstvu s “Platformom Doma mladih” i Koalicijom udruga mladih), kojim se označava nova faza u radu korisnika Doma mladih na izmještenim (satelitskim) lokacijama u gradu budući da zgradi uskoro slijedi rekonstrukcija.
Organizacija: 𝗛𝗨𝗟𝗨 𝗦𝗽𝗹𝗶𝘁 𝗶 𝗗𝗼𝗺 𝗺𝗹𝗮𝗱𝗶𝗵 / 𝗠𝗞𝗖 𝗦𝗽𝗹𝗶𝘁
___________
Umjetnička intervencija koju čini svjetlosni natpis od četiri riječi Prekasno je za odustajanje poziva na ustrajnosti, unosi rubni optimizam i nadu u vremenski procjep i prostorni kontekst upisujući se istovremeno u osobno i društveno, specifično i opće. Porozna na vremenski i prostorni kontekst, sintagma odjekuje na nepredvidive načine u javnom prostoru.
Fokus ovogodišnjeg Salona koji je započeo u rujnu otvorenjem skupne izložbe u galerijskom prostoru u Domu mladih bio je suočavanje s brojnim problemima od društveno političkih do onih ekoloških, pa i urbanističkih, vođen idejom kustosice Jasmine Šarić da predstavi radove koji ne samo oslikavaju i/ili kritiziraju trenutno stanje, već i nude rješenja s određenom dozom poetičnog pristupa – bila ona realna, idejna, pa čak i utopijska. Tema regeneracije i nagona za obnovom poslužila je kao poziv na promišljanje nekih drugačijih sadašnjosti i (bliskih) budućnosti. U intervenciji Neli Ružić “Prekasno je za odustajanje”, urgencija se može iščitati u odnosu na čitav niz spomenutih problematika, podsjećajući nas da smo odgovorni za svijet oko nas. U kontekstu 42. Splitskog salona, rad Neli Ružić označava poziv i poticaj na djelovanje – nudeći nadu da ono što radimo i za što se borimo, u konačnici, možda – ima smisla.
Inicijalna lokacija ove umjetničke intervencije „Prekasno je za odustajanje“ bila je fasada Željezničkog kolodvora u Zagrebu u organizaciji i produkciji Umjetničkog paviljona. Hrabrila je putnike, migrante, izbjeglice kao i brojne druge građane koji su se u njoj prepoznavali. Nakon pročelja Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, gdje se mogla vidjeti sve do 6.studenog ove godine, izmjestit će se na novu splitsku lokaciju – Dom mladih.
Uslijed brojnih nesigurnosti vremena kojeg živimo rad Neli Ružić „Prekasno je za odustajanje“ istovremeno može odražavati i osobno i kolektivno iskustvo, ali uvijek čini snažnu kontekstualnu cjelinu s mjestom postavljanja. Sintagma na fasadi zgrade nastoji osnažiti sve stanare Doma i ukazati na ustrajnost i zajedništvo. Po riječima same umjetnice „namjera rada je bila unijeti poetsku dimenziju u svakodnevicu, stvoriti prostor bliskosti i brige.“
Svjetleći natpis izokreće vremenske kategorije dovodeći u vezu nepredvidive spone prošlog i budućeg, povezujući različite trenutke povijesti i budućnosti Doma. Zaziva snagu solidarnosti u nesigurnom, iscrpljujućem vremenu koje dijelimo i koje nagriza spone zajednice. Svijetli ponajviše prema budućnosti nezavisne scene. „Prekasno je za odustajanje“ upućuje na promjene, na kraj jednog vremena, ali i na odgovornost prema generacijama koje dolaze.
_________
Neli Ružić je multimedijalna umjetnica koja istražuje percepciju vremena i različite aspekte temporalnosti u odnosu na povijesne narative, preklapanje osobnog i kolektivnog sjećanja i migracije. U svojoj umjetničkoj praksi koristi različite medije i forme poput intervencija u javnom prostoru, objekata, instalacija, audio i video instalacija. Imala je veliki broj samostalnih izložbi i sudjelovala na brojnim izložbama i festivalima u Hrvatskoj, Europi, SAD-u i Latinskoj Americi. Dobila je niz nagrada i stipendija među kojima: godišnja nagrada “Slobodne Dalmacije” za umjetnost “Jure Kaštelan” (2024.), druga nagrada T-HTnagrada@msu.hr, MSU, Zagreb (2016.), stipendija Conacyt, Meksiko (2012.-2013.); stipendija ArtsLink (1996.) za rezidenciju u Headlands Center for the Arts, Sausalito, SAD. Njeni radovi se nalaze u kolekcijama Galerije umjetnina u Splitu, MMSU Rijeka, MSU Zagreb, Galerije Marino Cettina u Umagu, Canal Mediateca Caixa Forum, Barcelona. Diplomirala je slikarstvo na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu i magistrirala na Facultad de Artes, UAEM, Meksiko. Krajem devedesetih godina odlazi u Meksiko City gdje od 2003. do 2012. godine predaje na ENPEG La Esmeralda, Centro Nacional de las Artes. Od 2013. predaje u Školi likovnih umjetnosti u Splitu gdje 2014. osmišljava koncept i program Galerije Škola koju vodi do 2018. godine. Redovita je profesorice na Slikarskom odsjeku Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Uz umjetničke i obrazovne, povremeno se bavi i kustoskim praksama, između ostalog je 2020. godine bila kustosica Almissa Open Art Festivala u Omišu s temom Hitnost/Emergency. Članica je Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split. Živi i radi u Splitu.
_________
𝗠𝗞𝗖 𝗦𝗽𝗹𝗶𝘁:
KUSTOSICA: Jasna Gluić
KOORDINACIJA: Tina Vukasović Đaković
PODRŠKA: Grad Split
_________
𝗛𝗨𝗟𝗨 𝗦𝗽𝗹𝗶𝘁:
KUSTOSICA: Jasmina Šarić
KOORDINACIJA: Ana Bratić i Petra Šarin
PODRŠKA: Grad Split, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklada Kultura nova, Splitsko-dalmatinska županija i Turistička Zajednica grada Splita